login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mail met bijlage vanaf server (Opgelost)

Offline sir_green - 16/07/2008 11:05 (laatste wijziging 16/07/2008 11:06)
Avatar van sir_greenPHP interesse Ik wil pdf bestanden vanaf de server versturen naar klanten, ik heb het volgende script:

Plaatscode: 12231

De mail kom netjes aan, de bijlage ook, maar ik kan hem niet openen, hij zegt: AR could not open .... enz.

iemand een idee wat ik verkeerd doe?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kenzo - 16/07/2008 11:07
Avatar van kenzo PHP beginner heeft het pdf bestand de rechten?

chmod eens naar 777 ofzo?
Offline sir_green - 16/07/2008 11:24
Avatar van sir_green PHP interesse ik heb er nu voor gezorgd dat hij voor het verzenden de chmod value op 777 zet, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Offline Vincjenzo - 16/07/2008 11:32
Avatar van Vincjenzo Nieuw lid Probeer deze package, dan ben je van al het gezeur af  
http://www.pear...xample.php
Offline sir_green - 16/07/2008 12:57
Avatar van sir_green PHP interesse Het lijkt me een mooi programma 
Alleen ik krijg het niet werkend.

Ik heb nu de code uit het voorbeeld:

Plaatscode: 12236

Ook heb ik de download upgeloaded:
download

Maar ik kijk nu naar de map 'Mail' die in de include staat en het bestand Mail.php en moet constateren dat ik deze bestanden helemaal niet tegengekomen ben in de download.

Heeft iemand een idee?
Offline Vincjenzo - 16/07/2008 17:00 (laatste wijziging 16/07/2008 17:01)
Avatar van Vincjenzo Nieuw lid Ok zal je wat op weg helpen.. althans. Ik weet hoe het werk als het je eigen (windows) machine is..

Open een command prompt (start > run cmd) en ga naar je PHP installatie directory, bijvoorbeeld C: \ php. Dan kan je pear packages installeren vanaf je prompt. Er zit namelijk een batch bestandje in je php dir, en die heet pear.bat.

Dan doe je in je cmd (je hebt deze package ook nodig, die andere is op deze gebaseerd http://www.pear.php.net/package/Mail):
pear install mail

en als dat klaar is:
pear install mail_mime

Dan heb je in je map c: \php\pear\ een aantal nieuwe bestanden en zal het bovenstaande script werken, mits je natuurlijk in je systeempad ook c: \php hebt toegevoegd.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.262s