login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vreemde array problemen.. (Opgelost)

Offline damman - 11/07/2008 07:59 (laatste wijziging 11/07/2008 08:03)
Avatar van dammanNieuw lid Beste allemaal,

Ik heb een array gemaakt welke ik maar niet goed op het scherm krijg. Wellicht kunnen jullie eens mee kijken wat er fout gaat?
Betreft een rij uit een database waarin ook 12 foto's (namen) opgeslagen zitten.. Nu wil ik alleen de foto's die ook daadwerklijk zijn geupload. Dus ik heb een array gemaakt welke eerst checked of de waarde gevuld is en daarna een array nummertje geeft.
Deze wil ik in een loop op het scherm tonen..

Screenshot:
http://img154.i...diaii2.png

Hij laat zoals je ziet wel foto 1 & 2 zie, maar vergeet de derde.
Hij laat overigens wel in de print_r($array) de namen goed zien.
Hier is hij dus wel goed...

Code staat op:
http://www.plaatscode.be/12007/

(aangezien ik hier de code niet geplaatst kreeg.)

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Vincjenzo - 11/07/2008 11:45
Avatar van Vincjenzo Nieuw lid Hey Damman,

Omdat je in je forloop begin bij key 0, en in je array bij key 1 begint ($image[1]) gaat het niet goed en krijg je een leeg plaatje. Om het op te lossen denk ik dat als je die cijfertjes weghaalt, er dus:
$image[] = $this->items->image1; van maakt je al een eind op weg bent.

Het beste wat je kan doen is een relatie leggen tussen een auto en de plaatjes, dat is denk ik een iets andere opbouw in je database. Een auto heeft veel plaatjes, in plaats van dit te limiteren tot 12 plaatjes. Eventueel nog een check inbouwen die kijkt of het plaatje nog bestaat voor je het weergeeft, alhoewel dat misschien wel performance issues gaat geven omdat je dan vaak een diskcheck doet.
Offline damman - 11/07/2008 16:53 (laatste wijziging 11/07/2008 23:29)
Avatar van damman Nieuw lid Hey Vincjenzo,
Ik denk wel dat ik het gelimiteerd hou. En de diskchecks wil ik ook liever niet doen. Dit geeft met name binnen Joomla! waar ik het gebruik problemen. (Joomla! is de lichste al niet) Dus dat moet maar niet.

Ik heb inderdaad mijn array niet bij 0 laten beginnen. Laat ik dat straks eerst eens proberen. Waarschijnlijk nu je er over begint weet ik het ook wel weer.

Ik zat de fout te zoeken in de loop...   En na 30/40 minuten proberen zie je het gewoon niet meer...
Ik laat weten of het werkt...!

EDIT: Het werkt ^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s