login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Advies nodig licentie systeem

Offline faithmike - 10/07/2008 16:22
Avatar van faithmikeNieuw lid Beste mensen,

Ik sta op het punt een cms te ontwikkelen en wil voorkomen dat als mensen op hun webspace komen het zomaar zouden kopieren naar een andere webspace en het daar ook kunnen gebruiken.

Hiervoor wou ik een licentie systeem maken welke checkt of de website nog op dezelfde hosting draait.

Hiervoor wou ik een script contact laten maken vanaf de cms naar een algemene db op mijn hosting waar hij de basedir checkt.

Behalve dit wou ik alle code met phpshield encoden om te voorkomen dat mensen zelf een string zouden typen.

Is dit mogelijk of hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken?

Groeten Michael

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sam - 10/07/2008 21:56
Avatar van Sam PHP expert Ik heb hier niet veel ervaring mee, maar volgens mij zou het het makelijkst zijn als je de gebruiker het script laat installeren en bij de installatie een code laat invoeren. Deze code heeft de user dan ontvangen bij het kopen van de cms. Elke keer dat het script wordt uitgevoerd, zend het de code naar de centrale db en dan checkt die of die code gelicensieerd is. Indien dit niet het geval is stuurt de db een error terug en wordt het script niet uitgevoerd.
Offline kickasgamer - 10/07/2008 21:58
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde maarja dan kan die persoon nog gewoon het script op het net plaatsen met zijn code en kan iedereen het script gratis gebruiken want de code is toch correct voor het script en de DB
Offline faithmike - 10/07/2008 22:35
kickasgamer schreef:
maarja dan kan die persoon nog gewoon het script op het net plaatsen met zijn code en kan iedereen het script gratis gebruiken want de code is toch correct voor het script en de DB

Nee want ik zou ook op domein chekken dus als jouw domein niet overeenkomt met de code zou het een error opleveren.

Ik zat er nu aan te denken om op domein naam te checken en op creation date van de cms.
Ik ben er alleen nog niet uit of ik via file_get_content een txt bestand open met de info om te checken (voordeel is dan dat ik geen ww nodig heb) of dat ik het via een db doe waar ik dus een gebruiker en wachtwoord voor in de code moet verwerken.

Groeten
Offline ikkedikke - 11/07/2008 00:33
Avatar van ikkedikke PHP expert zolang je het in php doet hou je het probleem dat iemand de code er gewoon uit kan slopen.
Misschien is de zend encoder wat voor jou.
Offline faithmike - 11/07/2008 08:35
ikkedikke schreef:
zolang je het in php doet hou je het probleem dat iemand de code er gewoon uit kan slopen.
Misschien is de zend encoder wat voor jou.

Ik was van plan om phpshield te gebruiken want had gelezen dat zend al gekraakt is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s