login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

cookie vraagje

Offline kickasgamer - 09/07/2008 15:44 (laatste wijziging 09/07/2008 15:48)
Avatar van kickasgamerPHP ver gevorderde ik maak in mijn login systeem gebruik van cookies, maar nu heb ik een "auto login" gemaakt, als iemand heeft aangegegeven dat ie wilt aan gemeld blijven dan maak ik de nodig sessies aan en update ik de cookie.

Ik controleer dan eerst als er een cookie is geset. Maar als ik dat script dat uit voer zegt ie dat er geen code is geset(via een if else van mij uit). Zou het te maken kunnen hebben dat de tijd neit goed wordt geset ? of waar kan het probleem dan liggen ? of kan ik het anders/ beter doen ?

1. setcookie("security", $id.";".$hash,time()+$login_tijd,"/");

$login_tijd heeft de waarde: 32140767859200

of ligt het aan iets anders, zoja dan post ik wel een aantal scripts
alvast bedankt

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline djb - 10/07/2008 07:15
kickasgamer schreef:
Maar als ik dat script dat uit voer zegt ie dat er geen code is geset

geef dat script eens 

want misschien staat daar een fout in 
want met de code die nu gegeven is kunnen we niet heel veel 
Offline kickasgamer - 10/07/2008 09:16 (laatste wijziging 10/07/2008 17:16)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde Plaatscode: 11945

dit is het auto login script, ik denk niet dat er hier iets fout is maar kijk gerust. Hopelijk vind je iets, want dan kan ik dat probleem eens oplossen 

EDIT: ik heb juist die code van de autologin nog eens na gekeken en het lijkt me dat in dat script geen fout zit 

EDIT2: blijkbaar moet er toch iets fout gaan in dat script, want ik echo in een ander bestand de inhoud van het koekje en daar komt alle info goed te staan dus die zou moeten bestaan.

EDIT3: ik ben er nog steeds mee bezig, ik zie zelf men cookie niet staan in mijn cookie map op de pc, maar als ik de inhoud van het koekje echo dan wordt dat juist weer gegeven maar als ik kijk als het geset is bestaat het zogezegt niet 

Offline Ultimatum - 10/07/2008 21:58
Avatar van Ultimatum PHP expert Zet eens ob_start(); op de regel onder je session_start();. Misschien dat dat helpt 
Offline faithmike - 10/07/2008 23:59
Avatar van faithmike Nieuw lid Ik ben even snel je script op fouten door aan het lopen maar volgens mij klopt dit niet:

1. $result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
  2. $arr = mysql_fetch_assoc($res);

$result en je roept $res aan.

Zoals het nu staat zou hij volgens mij altijd je else moeten pakken en op je die hacker attempt uit moeten komen..

Groeten
Offline kickasgamer - 11/07/2008 09:33 (laatste wijziging 11/07/2008 09:39)
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde door die ob_start werd het koekje dus herkent en kon het script verder gaan, dus bedankt Ultimatum

dat probleem met die $res en $result, had ik achteraf ook gemerkt en je ahd gelijk over dat altijd verschijnen van hacking attempt, dus bedankt faithmike 

nu ga ik nog even verder testen enz, want ik denk dat er nog 1 probleempje is maar daar horen jullie misschein starks meer over 

EDIT: het volgende probleem is er dus al 
Als ik mijn browser afsluit en dan opnieuw de auto login probeer dan werjkt het niet, dus heb ik even de inhoud van het koekje geëcho't en blijkvaar is die leeg en is er dus geen koekje meer 

ik heb dus even de login online gezet waar normaal het koekje wordt aangemaakt dat zeer lang hoort te blijven bestaan

login: Plaatscode: 12013
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s