login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Kopieren bestanden / folder

Offline Behemutant - 08/07/2008 20:56
Avatar van BehemutantNieuw lid Beste lezers.

Ik heb een script gemaakt welke een subdomein maakt wanneer iemand een account aanmaakt.

Ik wil nu dat deze ook een aantal bestanden EN een folder mee kopieerd naar deze folder (subdomein).

Kan iemand mij vertellen welk commando dit kan?
En is het uberhaupt mogelijk om een FOLDER te kopieren?
want het bestaat uit 800 bestanden.. moet ik die één voor één kopieren (programmeren) dan zijn we lang bezig haha.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 08/07/2008 21:09
Avatar van Stijn PHP expert Dat kopieren gaan lang duren. De gebruiker zal afhaken en dan zijn er 10 bestanden gekopieerd en sta je daar met een oncompleet subdomein. Je moet ernaar verwijzen ipv kopiëren.
Offline Behemutant - 08/07/2008 22:32
Avatar van Behemutant Nieuw lid probleem is het volgende.

Wat ik wil kopieren is een door mij geschreven code.
Dit houd in je hebt een website welke je 100% kan aanpassen.
Alles in uiterlijk, teksten, plaatjes, vormgeving, en pagina's toevoegen, subpagina's en noem maar op.

Dit is dus PER subdomein één keer nodig.
Het kopieren hiervan zou ik dus graag willen.
In totaal is het 1MB groot (exact lol) dus zou het 'denk ik' maximaal 10 seconden in beslag nemen toch?

Of is het kopieren van een folder niet mogelijk? (inhoud van een folder)
Offline Wim - 09/07/2008 12:44
Avatar van Wim Crew algemeen kijk hier eens naar: PHP.net: shell_exec

1. shell_exec ('cp -R /path/to/files/* /path/to/subdomain/httpdocs &');

het &-teken dient om het proces in de achtergrond te draaien, zodat de gebruiker er geen last van heeft 
Offline Rik - 09/07/2008 13:13 (laatste wijziging 09/07/2008 13:28)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Je kunt ook de functie PHP.net: ignore_user_abort gebruiken als het anders te lang zou gaan duren voor de bezoeker.

Edit:
Voor de duidelijkheid: dat script zou je dan niet direct door de bezoeker via de browser moeten laten uitvoeren. Dan moet ie alsnog op de stop knop drukken.

Beter kun je in je normale script een socket openen naar localhost en dan je script oproepen. Die socket kun je dan gelijk weer sluiten, maar je script zal doorgaan.

Via ajax werken kan natuurlijk ook altijd.
Offline Koen - 09/07/2008 13:21
wimmarien schreef:
kijk hier eens naar: PHP.net: shell_exec

[..code..]

het &-teken dient om het proces in de achtergrond te draaien, zodat de gebruiker er geen last van heeft 

en als safe_mode op staat? 
Offline kenzo - 10/07/2008 12:06
Avatar van kenzo PHP beginner misschien raar (weet ook niet of het werkt), maar kun je niet zorgen dat het op de achtergrond werkt.

bijvoorbeeld met een cronjob.
Iedere minuut wordt gecontroleerd of een nieuw subdomein is aangemaakt en gaat bestanden kopieeren.

Aan het einde krijgt de gebruiker mail met:

Gefeliciteerd, uw nieuwe subdomein is klaar voor gebruik
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.201s