login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

na include wel een offset fout

Offline Martijn - 06/07/2008 16:59 (laatste wijziging 06/07/2008 17:03)
Avatar van MartijnCrew PHP Ik heb een iDEAL script, zodat mensen mij geld kunnen sturen in ruil voor punten. Het script is kant en klaar te downloaden. Als ik ze 'stand alone' gebruik, zoals naar /ideal.php te gaan, is er niets aan de hand. Zodra ik doe include"ideal.php" krijg ik opeens een offset error.
Aan de scripts heb ik in de tussentijd niet veranderd, alleen maar include.

Er worden wel classes gebruikt, is daar iets speciaals mee?

ik zal zo hier wat code posten

betalen.php, niets bijzonders, deze include op line 36
class.httprequest.php staat in /betalen
class.ideal.php staat in /betalen

error:
Notice: Undefined offset: 1 in /home/vhosts/piratelife.nl/httpdocs/betalen/class.ideal.php on line 33
Er kon geen verbinding gemaakt worden met de site van je bank.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jc2 - 06/07/2008 21:55
Avatar van jc2 PHP interesse ik vermoed dat er een probleem zit in wat jij zelf hebt gescript en het ideal-script. gebruik je een dubbele variabele of ben je juist vergeten een variabele te gebruiken? heb je per ongeluk iets gewist? enfin, kijk eerst eens op regel 33 van class.ideal.php en kijk of je iets vind wat een probleem kan opleveren.
Offline TotempaaltJ - 07/07/2008 10:45
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Klopt het dat je gebruik maakt van iDEAL Easy?
Want dit is voor zover mijn kennis gaat geen Advanced. 
Offline Martijn - 07/07/2008 11:34
Avatar van Martijn Crew PHP ik heb maar 1 regel aangepast, en dat is van "bestand.php" "betalen/bestand.php" maken 

Ik had al gekeken wat er aan de hand was, maar ik zou niet weten waarom die er is. Ben niet zo bekend met classes.

En het zou best iDEAL easy kunnen zijn ja
Offline Ontani - 07/07/2008 11:37
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
het probleem zit hem waarschijnlijk in de paths die door het include niet meer kloppen. Je moet altijd relatief kijken vanaf de hoogste plaats waar er geinclude wordt. dus als er binnen ideal nog geinclude wordt moet je daar de map betalen/ nog voor zetten.
Offline Martijn - 07/07/2008 11:38
Avatar van Martijn Crew PHP ideal staat in de root, die word include dmv "ideal.php", de andere 2 bestanden worden met "betalen/" include, want die staan in de map betalen.
En anders zou ie een error moeten geven dat t bestand niet kan worden include (toch?)
Offline Ontani - 07/07/2008 11:43

-1
of er moet een error afhandeling voorzien zijn in de ideal class
Offline Martijn - 07/07/2008 13:49 (laatste wijziging 07/07/2008 13:53)
Avatar van Martijn Crew PHP Naja, de error die komt zie je hierboven 

edit: even gecontroleerd, alles include zeker weten correct. Ik zie ook geen querynamen die ik dubbel zou kunnen hebben...
Offline Ontani - 07/07/2008 14:00

-1
Er kon geen verbinding gemaakt worden met de site van je bank. misschien dat het daar aan kan liggen...
Offline Martijn - 07/07/2008 14:09 (laatste wijziging 07/07/2008 14:13)
Avatar van Martijn Crew PHP als ik het open door de linkt naar het bestand in te vullen doet ie t wel. En als ik m include doet ie t niet . Ik betwijfel de toeval 

ik bven t script nu maar ff 2008 aant inhelpen. Zoals ipv if($post['submit']) maken if(isset($_POST['submit']))
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s