login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Team maar 1 x kiezen

Offline roelh - 03/07/2008 17:16
Avatar van roelhPHP gevorderde hey allemaal,

Ik heb een script dat teams kiest voor een spel (pes op xbox360)
Alleen nu kiest hij sommige teams wel 2/3X
Ik wil dit niet meer, alleen hoe maak ik dit dat hij een team niet meer dan 1X kiest?

Super bedankt voor de hulp alvast!

Plaatscode: 11474

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 03/07/2008 18:29
Avatar van Martijn Crew PHP je zou kunnen maken dat elk team dat word gekozen in een controle array komt, en dan iedere die je wilt toevoegen heb je als voorwaarde dat ie !in_array is
Offline roelh - 03/07/2008 21:36
Avatar van roelh PHP gevorderde Hoe kun je dat precies maken?
Snap niet precies hoe ik de teams dan in die array moet krijgen en moet controleren en dan weer moet toekennen...
Offline Wim - 03/07/2008 21:50
Avatar van Wim Crew algemeen als een team gebruikt is gooi je het in de array $used oid, en je checkt altijd of het team al in $used zit met PHP.net: in_array

Nu echter, tegen dat je alle teams hebt ben je eventjes bezig. Daarom is het mss beter om de array door elkaar te gooien mbv PHP.net: shuffle en dan gewoon element 0-1, 2-3, 4-5 and so on and so on te gebruiken als "tegenstanders" van elkaar. de ploegen zijn dus volledig random door elkaar gegooid, en de kansen zijn dus eigenlijk gelijk als bij een manuele trekking!
Offline roelh - 03/07/2008 21:55
Avatar van roelh PHP gevorderde Hmm, be bang dat dit mij niet gaat lukken. toch maar even beetje prutsen.
Miss wil je me een klein begin geven, zou super zijn iig!
Offline Wim - 03/07/2008 22:02
  1. $teams = array('team 1', 'team 2', 'team 3', 'team 4');
  2. shuffle ($teams);
  3.  
  4. //$teams kan er nu zo uitzien:
  5. // $teams = array('team 3', 'team 4', 'team 2', 'team 1');

dus als je dan gewoon koppels van 2 maakt heb je random resultaten, die ALTIJD verschillend zullen zijn (buiten als er toeval in het spel is )
Offline roelh - 03/07/2008 22:12
Avatar van roelh PHP gevorderde Ik heb dat geprobeerd, zo:

1. $teams = array($nederland, $spanje, $frankrijk, $italie, $engeland, $othera, $otherb, $landena, $landenb, $africa, $theamericans, $asia);
  2. shuffle($teams);
  3.  
  4. echo print_r($teams);

Maar alleen bij getallen wisselen ze van plek, de teams zelf blijven op hun plek allemaal...
Offline Wim - 04/07/2008 00:52
Avatar van Wim Crew algemeen Dan raad ik je aan om dit eens te proberen, aan je fout te horen en aan de uitleg op php.net te lezen doet dit wat je wil...
PHP.net: array_flip
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s