login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Problemen met weergave van php pagina (Opgelost)

Offline ipfreely_nl - 19/06/2008 22:02
Avatar van ipfreely_nlNieuw lid Hallo,

Ik heb het volgend probleem met mijn webpagina:

Als ik mijn webpagina bekijk op de localhost(ik draai een eigen webserver op m'n laptop) werkt alles perfect...

Echter wanneer ik vanuit een andere pc in mijn netwerk de site benader via ip adres, word de site verkeerd weergegeven, het lijkt wel alsof de gehele lay-out en plaatjes niet kunnen worden weergegeven.

Ik heb reeds al eerder een website gehad, deze was in html formaat en deed het verder prima... plaatjes e.d. werden gewoon weergegeven, evenals de lay-out(via style-sheet)(ook van buitenaf).

ik gebruik de volgende programma's:

windows XP met SP3
xampp -> apache/php/mysql
en de code van steff's nieuwssysteem(scripts-php-nieuwssysteem)

heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt! 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jc2 - 19/06/2008 22:27
Avatar van jc2 PHP interesse Heb je code om op plaatscode.be te zetten?
Zonder code kunnen wij niet veel  
Offline ipfreely_nl - 19/06/2008 22:52
Avatar van ipfreely_nl Nieuw lid Ik vermoed dat er met de code zelf niks mis is, ik heb deze op de localhost uitgebreid getest...geen foutmeldingen gehad... ik heb zelf meer het idee dat het iets met rechten is die via mysql niet helemaal goed gaan of iets dergelijks
Offline jc2 - 19/06/2008 23:03 (laatste wijziging 19/06/2008 23:04)
Avatar van jc2 PHP interesse krijg je een foutmelding?

Edit:
Sorry niet goed gelezen!

Update:
Heb je de instellingen al gecontroleerd? Heb je in je databasefile de juiste gegevens (dbnaam, usernaam, wachtwoord) staan?
Offline ipfreely_nl - 19/06/2008 23:17
Avatar van ipfreely_nl Nieuw lid Ik krijg wel de foutmelding dat er fouten op de pagina aanwezig zijn, deze foutmelding krijg ik echter niet op de localhost...

Ik heb de instellingen voor de database ook gecontroleerd... de database zelf word gevuld door het script zelf(een setup.php).
Lijkt allemaal goed te staan

Ik vind het zo vreemd dat hij het op localhost perfect doet, alleen op een andere plek in het netwerk niet...
Offline Ultimatum - 20/06/2008 00:55
Avatar van Ultimatum PHP expert Het kan zijn dat je errror_reporting uit hebt staan locaal en dat hij het op internet niet doet. Geef ook eens de fouten dan die je krijgt.

Zet op de 2de regel dit neer op error reporting aan te zetten error_reporting(E_ALL);
Offline ipfreely_nl - 20/06/2008 08:53
Avatar van ipfreely_nl Nieuw lid Hmm ik heb dat ff toegevoegd, maar internet explorer geeft aan dat er een fout zit op line 2... oftewel in de www.w3.org ofzo... maar lijkt me sterk dat alles daardoor niet word weergegeven toch?

Ik had een vermoeden dat het m'n router zou kunnen zijn... dus die heb ik even ertussenweg gehaald... zelfs via een hubje zonder configuratie werkt het niet.

Kan het misschien iets te maken hebben met rechten die via php niet goed geregeld worden?
Offline pim1991 - 20/06/2008 16:56
Avatar van pim1991 PHP interesse Gebruik je wel steeds dezelfde browser?

En anders even je code plaatsen zodat we kunnen kijken
Offline ipfreely_nl - 24/06/2008 18:05
Avatar van ipfreely_nl Nieuw lid Na zeer lang vanalles geprobeerd te hebben is het me gelukt om de site aan de praat te krijgen. Het had te maken met een verwijzing in de config file van de site zelf, deze verwees naar localhost... vervolgens heb ik hem op intern ip geplaatst, het resultaat was dat ik op m'n interne netwerk de site nu goed zag!!! doorbraak dus!
vervolgens heb ik het externe ip-adres ingesteld(van me provider).
En via een externe proxy server(www.surfert.nl) me site bekeken, het werkt nu als een trein!

Ik heb btw het groot nieuws systeem vervangen door z'n opvolger genaamd lemon 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s