login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gastenboek: hulp nodig smiles (Opgelost)

Offline Teruri - 15/06/2008 15:22
Avatar van TeruriNieuw lid Ik heb een gastenboek gemaakt met de tutorials van nemesiskoen (zowel "Bestandssysteem (Maken van een gastenboek)" als "Paginanavigatie met PHP en zonder MySQL").
Nu heb ik heel simpel met str_replace emoticons (smiles) toegevoegd. De code is nu dus: http://www.plaatscode.be/10730/.
Zoals je ziet moet de gebruiker bijvoorbeeld (confused) typen om de verwarde smile te krijgen. Nu lijkt het mij handiger om bij het formulier (net zoals hier) het zo te maken dat je op een smile kan klikken dat je dan automatisch de code krijgt in het bericht vakje.
Ik heb nog niets aan form.htm veranderd (dus de code is het zelfde als die in de tutorial).
Kan iemand me hiermee op weg helpen? 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 15/06/2008 15:41
Avatar van Wim Crew algemeen je maakt een javascript functie addsmiley(code ('(confused' ofzo))

in die addsmiley zet je dit:
window.FORMNAME.FIELDNAME.value = window.FORMNAME.FIELDNAME.value + " " + code;

Dit zul je trouwens ook wel terug vinden bij de scripts! Zoeken!
Offline Teruri - 15/06/2008 15:53
Avatar van Teruri Nieuw lid Het probleem is dat die dingen niet werken. Ik heb er net een getest en als je er dan opklikt, komt er niets in de textarea te staan.
Ik heb geen verstand van javascript dus het werkend krijgen lukt niet.
Jah ik ben vervelend. Kan dit niet met php of html? Anders zou ik eerst javascript moeten leren.  
Offline timmie_loots - 15/06/2008 15:57
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Dit zou, maar dat moet heeel omslachtig, eventueel met PHP kunnen. Dat is echter niet aan te raden, dus je kunt je beter verdiepen in javascript. Wat je hier wilt bereiken is redelijk simpel, en het zou dus ook niet zoveel moeite kosten. Bovendien is het handig voor toekomstige projecten om wat meer verstand te hebben van javascript.
Offline Wim - 15/06/2008 16:16 (laatste wijziging 15/06/2008 16:16)
Teruri schreef:
Het probleem is dat die dingen niet werken. Ik heb er net een getest en als je er dan opklikt, komt er niets in de textarea te staan.
Ik heb geen verstand van javascript dus het werkend krijgen lukt niet.
Jah ik ben vervelend. Kan dit niet met php of html? Anders zou ik eerst javascript moeten leren.  

dus je had al iets, maar dat werkte niet? Post je code dan!

En lees mijn post: wees zeker dat je FORMNAME en FIELDNAME hebt aangepast naar wat bij jou van toepassing is!
Offline Teruri - 15/06/2008 16:31
Avatar van Teruri Nieuw lid Deze code heb ik op deze site gevonden:
http://www.plaatscode.be/10738/

Maar het werkt dus niet.
Offline Ibrahim - 15/06/2008 16:42
Avatar van Ibrahim PHP expert Geef je textarea een ID, gebruik onderstaande code om er tekst aan toe te voegen:

1. document.getElementById( textareaID ).value += 'smiley-code';
Offline Wim - 15/06/2008 17:40
Avatar van Wim Crew algemeen of gewoon zo; dan moet je geen id meer geven:

function addSmiley (code)
{
document.formuliertje.bericht.value += code;
}

bij die smiley zet je dan: onClick="Javascript:addsmiley('code');"
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s