login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

htmlcode probleem

Offline W0etah - 07/06/2008 15:09 (laatste wijziging 07/06/2008 15:09)
Avatar van W0etahPHP beginner Ik zit met een klein probleempje, ik moet voor iemand iets aanpassen zodat de htmlcode dat hij intypt getoont wordt in flash.

In flash lukt het wel, maar wanneer ik BV dit typ in het inputveld: <b>test</b>, dit kan je intypten in een admin pagina (php), dan verwijdert hij automatisch die <b></b>.

Nu heb ik geen idee waarom hij dat doet.

Dit stukje code zet alles in de .xml pagina.
  1. $data = array(
  2. 'cat' => $_POST['cat'],
  3. 'id' => $id,
  4. 'thumb' => $imgThumbName,
  5. 'img' => $imgName,
  6. 'title' => strip_tags(trim($_POST['title'])),
  7. 'seriesTitle' => strip_tags(trim($_POST['seriesTitle'])),
  8. 'desc' => $_POST['desc']
  9. );

Het gaat dus over 'desc', waarom hij de html tags verwijdert is me niet helemaal duidenlijk, hopenlijk iemand van jullie wel?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Grayen - 07/06/2008 15:20
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde plaats eens:

1. echo '<pre>'.print_r($_POST, true).'</pre>';

Boven die code, dan zie je alle waarden binnen $_POST.

Je zegt dus dat in $_POST['desc'] de html wordt gestript zonder dat je strip_tags gebruikt? Het kan dan niet anders zijn dan dat het probleem zich ergens anders in jouw code voordoet, want aan deze code valt het niet te zien.

Kan het niet aan de code liggen die er XML van maakt? dat hij de html eruit filtert om zo foutmeldingen te voorkomen? Als dat het geval is moet je die code die die html eruit filtert verwijderen en over gebruik maken van cdata:

http://www.w3schools.com/XML/xml_cdata.asp

Zodat je die foutmeldingen voorkomt, maar alsnog HTML kan gebruiken binnen je XML.
Offline W0etah - 07/06/2008 15:37
Avatar van W0etah PHP beginner ik zie dan dit:

Citaat:
Array
(
[act] => addPic
[cat] => 2
[title] => test
[seriesTitle] => test
[desc] => sdmlgkj
smdkfj
[add] => Add Picture
)

waarbij "sdmlgkj" in het vet staat en "smdkfj" in italic
Offline Grayen - 07/06/2008 16:21
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Dan ligt het aan die xml parser, de waardes zijn voor die code die je in je topic gaf dus nog correct, dus moet het wel in de code erna (die xml parser) liggen. Je zal dus die code die er een xml bestand van maakt moeten bekijken, het stuk dat de html eruit filtert eruit halen en vervolgens er cdata tags (http://www.w3schools.com/XML/xml_cdata.asp) om heen moeten zetten om de boel te verhelpen.
Offline memar - 08/06/2008 13:51 (laatste wijziging 08/06/2008 13:53)
Avatar van memar Nieuw lid strip_tags() verwijderd alle html-tags in je string.

Het kan zijn dat die strip_tags wordt gebruikt op de plaats waar je de variabele oproept.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s