login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Factuur-pdf via mail in bijlage verzenden

Offline leeterske01 - 30/05/2008 13:23 (laatste wijziging 05/06/2008 09:01)
Avatar van leeterske01Nieuw lid Wat doe ik fout?
Ik krijg een foutmelding "kan de pagina niet weergeven".
Staat gehost op internet, kan je eventueel gegevens geven om volledige webcode te zien als je me wil/kan helpen.
Code:

Plaatscode: 9879

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Aar - 30/05/2008 14:29
Avatar van Aar PHP interesse include*("class.pdf.php"); ??
>>
include "class.pdf.php";
Offline jc2 - 30/05/2008 15:32 (laatste wijziging 30/05/2008 15:35)
Avatar van jc2 PHP interesse offtopic@leeterske01:
Zet eerst eens even '[ code ]' vóór en '[ / code ]' achter je code. (Wel zonder spaties!). Dit vergemakkelijkt het zoeken naar eventuele fouten.
Codes langer dan zo'n 60 regels horen trouwens op Pastebin of Plaatscode te worden gezet. (zie P-symbool bij reacties).

Ten eerste geldt wat Aar ook al heeft gezegd.
Dit zijn enkele voorbeelden van hoe je je include-functie kunt gebruiken:
  1. 1.
  2. include("class.pdf.php");
  3.  
  4. 2.
  5. include "class.pdf.php";

Een ander iets wat ik je aanraadt, is om 'class.pdf.php' te vervangen door 'class_pdf.php'. Anders zoekt je server naar een '.pdf.php'-bestand, i.p.v. een '.php'-bestand.

Als laatste wil ik wel even duidelijk maken dat je met deze code alleen een bestand weergeeft. Om het via mail te verzenden, moet je het bestand eerst laten wegschrijven naar je server door het bestandwegschrijfgedeelte te uncommenten.
Offline leeterske01 - 04/06/2008 20:11
Avatar van leeterske01 Nieuw lid Class.pdf.php is een geupload bestand die de pdf's creeërt. Die klopt hoor, maar nu krijg ik een mail aan, alleen kan ik die nu niet openen, want als ik dat probeer krijg ik een foutmelding. 
Ik heb 'include' vervangen door 'require'.
Wel vreemd is dat de bijlage in mijn mail 0,0 KB is, de gegevens worden dus niet weggeschreven naar het bestand  
Offline Chupskie - 05/06/2008 10:55
Avatar van Chupskie MySQL beginner Zie reactie jc2. Je moet wel dat gedeelte uncommenten.
  1. /*
  2.   //--- uncomment dit wanneer je naast het weergeven
  3.   $pdfcode = $pdf->output();
  4.   $fp=fopen('test.pdf','wb');
  5.   fwrite($fp,$pdfcode);
  6.   fclose($fp);
  7.   */

Niet alleen als er // voor staat is het een comment.
Maar ook als er in het begin en het eind een /* en */ staat, is dit ook een comment. En dit betekend, dat alles wat er tussen staat niet wordt uitgevoerd. Dus haal de /* en de */ eens weg, en probeer het dan nog opnieuw.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s