PHP ver gevorderde |
|
Dat is niet heel eenvoudig, aangezien jij natuurlijk heel anders te werk ga als ik in mijn script.
Eigenlijk is het beste wat je kunt doen is een bestaande editor gebruiken zoals TinyMCE of FCKeditor, aangezien het bijna onmogelijk is om in je eentje een editor te maken die valide code produceert in alle browsers en er hetzelfde uitziet.
Ik heb het een aantal keer geprobeert, maar het verste wat ik ben gekomen is dat script dat ik je net gaf, en dat produceert alleen xhtml in IE en FF en in andere browsers werkt het half. Maar in FF ook al produceert hij daar xhtml, toch werkt hij niet lekker, want stel je doet een paar enters, daarna wat wil je er wat weg halen, dan kan je maar een paragraaf weghalen, moet je de muis weer goed plaatsen, kan je nog een paragraaf weghalen.
Oftewijl je kunt veel beter een bestaande editor gebruiken. Leren er mee om te gaan, en probeer dan zelf een thema en uitbreidingen te maken voor die bestaande editor (weet niet of dat ook kan in FCKeditor, maar het kan in ieder geval wel in TinyMCE). |