login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

xHTML strict valid met een WYSIWYG editor mogelijk?

Offline Behemutant - 28/05/2008 17:30
Avatar van BehemutantNieuw lid Beste,

Ik heb mijn website gebased en alles is xHTML strict valid.
Als ik nu via mijn CMS menu een tekst op mijn pagina zet met een WYSIWYG editor, dan is het niet meer strict valid.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
En of er uberhaupt wel een oplossing voor is?

Groetjes

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Behemutant - 28/05/2008 17:35
Avatar van Behemutant Nieuw lid oke, dus eigenlijk zoeken naar een naald in een hooiberg dit dus 
of je zou een (ik denk zeer uitgebreid) filter systeem moeten maken die alles omzet???
Offline Martijn - 28/05/2008 17:36
Avatar van Martijn Crew PHP wat je zou kunnen doen is veel voorkomende fouten opzoeken, zoals '[/b] [b]' en die met een str_replace filteren tot ' ' ofzo. Lijkt me het meest gangbare
Offline jvs - 28/05/2008 17:44
Avatar van jvs HTML beginner Als je een CMS gebruikt moet je niet (vind ik althans) niet al te veel rekening houden met de W3C normen. Zolang alles juist wordt weergegeven in de verschillen browsers is er toch geen probleem... Zelf als alles valid is kan het nog zijn dat IE moeilijk doet  .
Offline Behemutant - 28/05/2008 17:47
Avatar van Behemutant Nieuw lid welke editor?
een zelf gemaakte in javascript hehe... uhmm... een voorbeeldje van een aantal opties:

Plaatscode: 9189
Offline yetti4 - 28/05/2008 17:50
Avatar van yetti4 JS interesse ja idd, als je geen xhtml produceert ligt het toch echt aan je code, laat de andere deel van je cms zien.
Offline Behemutant - 28/05/2008 18:10
Avatar van Behemutant Nieuw lid hij produceerd gewoon een 'bagger' html code... dus inpaalts van

<font face=""> zet hij er neer <FONT FACE=""> en geen <br /> maar <BR> dat soort dingen.

Mijn gehele code van mijn WYSIWYG editor kan je hier vinden:

Plaatscode: 9192
Offline Behemutant - 28/05/2008 19:45
Avatar van Behemutant Nieuw lid jewel zelf gemaakt met behulp van een paar posts op sima en google.com lol
Offline yetti4 - 28/05/2008 23:21
Behemutant schreef:
jewel zelf gemaakt met behulp van een paar posts op sima en google.com lol

Je moet in je code plek zoeken waar hij die <br> zet en in <br /> veranderen.
Offline Grayen - 29/05/2008 10:54
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Misschien heb je wat aan deze code:

http://www.plaatscode.be/9262/

Rond regel 418 staan een aantal javascript functies die ik heb gebruikt om de broncode mee te filteren. De code is afkomstig van een mijn probeersel om een wysiwyg editor te maken. Hij werkt alleen 100% in IE en FF de andere browsers hebben nog wel wat bugs.
Offline Behemutant - 01/06/2008 10:39 (laatste wijziging 01/06/2008 10:41)
Avatar van Behemutant Nieuw lid Thanks, goede link ga meteen even kijken!
p.s. ik heb geen tot weinig verstand van javascript helaas.
zou je me kunnen vertellen hoe ik je /* cleaning */ code's gebruik?

Dus hoe kan ik deze toepassen in mijn eigen script?
Offline Grayen - 01/06/2008 12:57
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde Dat is niet heel eenvoudig, aangezien jij natuurlijk heel anders te werk ga als ik in mijn script.

Eigenlijk is het beste wat je kunt doen is een bestaande editor gebruiken zoals TinyMCE of FCKeditor, aangezien het bijna onmogelijk is om in je eentje een editor te maken die valide code produceert in alle browsers en er hetzelfde uitziet.

Ik heb het een aantal keer geprobeert, maar het verste wat ik ben gekomen is dat script dat ik je net gaf, en dat produceert alleen xhtml in IE en FF en in andere browsers werkt het half. Maar in FF ook al produceert hij daar xhtml, toch werkt hij niet lekker, want stel je doet een paar enters, daarna wat wil je er wat weg halen, dan kan je maar een paragraaf weghalen, moet je de muis weer goed plaatsen, kan je nog een paragraaf weghalen.

Oftewijl je kunt veel beter een bestaande editor gebruiken. Leren er mee om te gaan, en probeer dan zelf een thema en uitbreidingen te maken voor die bestaande editor (weet niet of dat ook kan in FCKeditor, maar het kan in ieder geval wel in TinyMCE).
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.271s