login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

extern session check

Offline Martijn - 16/05/2008 14:58 (laatste wijziging 16/05/2008 14:59)
Avatar van MartijnCrew PHP is het mogelijk om te controleren of er een sessie word gebruikt op een andere pc?

Ik wil gaan maken dat je niet 2x op 1 account kan inloggen. Nu heb ik wel een dingetje die de activiteit controleert en als je 30min niet actief bent je word uitgelogd.
Maar stel je bent net ingelogd, en je browser crashed. Session weg, en je kunt dus pas na 30 min weer inloggen.

Nu zou ik simpel kunnen kijken bij inloggen of je al een session hebt lopen, maar als iemand anders is inlogt op mijn naam op een andere pc, loopt er ook geen sessie, dus zou ik alsnog kunnen inloggen.

Ik denk niet dat je session kunt controleren, dus indien dat vermoeden waar is, andere suggesties?

edit: als we het er toch over hebben, nog een 2e ding: Ik wil eigenlijk ook niet dat je 2 vensters kunt openen Dus als daar ook wat voor is

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 16/05/2008 15:19
Avatar van marten Beheerder een sessie wordt gezet op je server. Hoe kan je dan uberhaupt controleren of op een andere pc deze sessie ook bestaat?. Je kan wel op 1 pc onder meerdere domeinen dezelfde sessies bewaren.
Offline Martijn - 16/05/2008 15:53
Avatar van Martijn Crew PHP dat dacht ik dus al, andere suggesties?
Offline Joost - 18/05/2008 17:33 (laatste wijziging 18/05/2008 17:33)
Avatar van Joost PHP expert Als iemand inlogt, sla het dan op in een database, met de huidge time().
Elke keer als iemand klikt terwijl hij ingelogd is update je dat weer.
Als er 30 minuten niet is geklikt, wordt hij uit die tabel verwijderd.
In die tabel kan je ook het IP opslaan, zodat je ook daarop kan checken.
Iemand kan dan niet inloggen als er al een record is van de ingevoerde naam / het ip.

Hopelijk snap je het 
Offline Martijn - 18/05/2008 17:35
Avatar van Martijn Crew PHP ja dat heb ik dus al. Maar stel iemand logt in, en sluit per ongelijk zn browser, sessie kwijt dus kan niet inloggen, want moet 30min wachten...
Offline Joost - 18/05/2008 17:39
Avatar van Joost PHP expert Je kan maken, dat je dan vanaf dat account (in de tabel) wel kan inloggen, maar andere niet. Ik weet alleen niet of dat aan je eisen voldoet:P
Anders kan je nog kijken of vanaf dat IP er nog een record is, en ddan automatisch inloggen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s