login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

meerdere talen

Offline roy - 15/05/2008 12:31
Avatar van royPHP gevorderde Beste,

Ik wil een website maken met meerdere talen. ohja, de teksten wil ik niet in een databse hebben

Hoe kan ik dat het beste doen?
Wanneer een taal gekozen is een sessie aanmaken??? Maar een sessie is maar een bepaalde tijd geldig..
De taal in een cookie zetten is ook geen optie, want niet iedereen ondersteund cookies...

Graag jullie idee hierover.

grtz,
Roy

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 15/05/2008 12:49
Avatar van Martijn Crew PHP wanneer een taal is gekozen opslaan in je DB, zodat het persoon niet steeds opnieuw een taal hoeft aan te klikken?
Offline roy - 15/05/2008 12:52
Avatar van roy PHP gevorderde ongeregistreerde gebruikers?
Offline Martijn - 15/05/2008 13:06
Avatar van Martijn Crew PHP IP opslaan 
Offline nick5556 - 15/05/2008 14:53
Avatar van nick5556 PHP beginner Of dan moeten ze maar registreren
Offline Berten - 15/05/2008 15:01
Avatar van Berten PHP beginner op basis van hostmask zoals de grote sites dat doen

.be => zeer vaak Frans
.nl => nederlands etc

geregistreerde gebruikers kunnen uiteraard een taal kiezen
Offline Koen - 15/05/2008 16:31
Berten schreef:
op basis van hostmask zoals de grote sites dat doen

.be => zeer vaak Frans
.nl => nederlands etc

geregistreerde gebruikers kunnen uiteraard een taal kiezen

Daar erger ik me dus enorm aan.
Kom je op een site, en welke taal krijg je?
Jawel, Frans.
Nog nooit van de beroemde vlaamse ISP telenet.be gehoord ofzo????

Dus in geen geval zo doen 
gebruik
  1. $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE'];

gewoon..?
Offline Threetimes - 15/05/2008 17:49
Avatar van Threetimes PHP beginner kan je niet altijd veranderen (of veel mensen hebben geen idee hoe)

maar het is wel slim als standaard-taal
Offline Joost - 15/05/2008 20:15
Avatar van Joost PHP expert IP geolocatie kan ook nog...
Offline WouterPSV - 15/05/2008 21:00 (laatste wijziging 15/05/2008 21:04)
Avatar van WouterPSV Lid SLIPHEAD:
  1. $_SERVER['HTT[/b]P_ACCEPT_LANGUAGE'];

Maar als een gebruiker nu Q 0.0 heeft of een ander getal dan zit je weer met dat probleem lijkt me. kan moeilijk voor alle getallen een optie maken toch ?

Ik zat zelf te denk om te kijken wat voor OS de gebruiker gebruikt. Bij NED nederlandse site en anders Engels of andere taal.

Deze optie heb ik echter nog niet uitgevonden. Dan hoef de bezoeker niet te kiezen zodra die ned os heeft nederlandse site en anders engels. En natuurlijk nog een switch knop.
Offline Ibrahim - 16/05/2008 11:13
Avatar van Ibrahim PHP expert Ik heb een engelse Vista, maar ik kom uit nederland. Ik zou niet graag willen dat ik op me pc ineens een engelse site krijg terwijl ik een nederlandse site wil.
Offline Flex1986 - 16/05/2008 11:27 (laatste wijziging 16/05/2008 11:28)
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Ik zou dat op een volgende manier oplossen. Als taal browser is gelijk aan locatie IP dan kan je aannemen dat dat de taal is die de gebruiker graag wil hebben. Je zou dit nog uitbreiden met de taal van het OS erbij.

Uitgaan van maar één van de bovenstaande is in mijn ogen not done puur om de rede die psycho al aangeeft. Zet dan een taal gewoon op default (engels) of NL als je dat graag hebt.

Taal browser kan je als het goed is achterhalen via javascript. Locatie van het IP daar bestaan kant en klare scripts voor die ook hier op sitemasters staan in de scripts.

Voor een OS taal zul je even moeten gaan googlen  

Edit: En @ cookies verhaal ik zou die gewoon gebruiken. Mensen die cookies blokken die kiezen er zelf voor om bepaalde functionaliteit te blokken. Je zou het nog kunnen uitbreiden door in een DB heel veel user specifieke gegevens te verzamelen voor de mensen zonder cookies. En die gaan te vergelijken. Maar dit werkt nooit 100%
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.351s