Hallo allemaal ik heb een vraagje over smarty kan iemand mijn laten zien hoe ik op de juiste manier deze query krijg ? dat hij in de pagina netje alle modules er uit gooit.
Ik heb wat geprobeert maar ik denk niet dat het goed is en ik zou niet weten hoe het anders moet.
Wat heb je nou precies aan je post veranderd? Volgens mij helemaal niks. Je ontvangt dus een waarschuwing voor het onnodig naar boven brengen van je topic.
Zoals je ziet loop ik daar met foreach door de $paginas array, die is aangemaakt in het PHP-bestand. Hij slaat het element dat hij aan het doorlopen is op in $pagina, dat is dan weer een array die de gegevens van de pagina bevat. Zoals je ziet kun je dat gewoon aanroepen d.m.v. {$pagina.key}.
@marten: Het is natuurlijk ook wel een beetje vreemd dat een topic omhoog wordt geschopt door een edit. Over het algemeen is dat niet de manier waarop een forum werkt, en dus ook niet wat een nieuweling verwacht.
Hallo allemaal ik ben weer bezig met smarty maar ik kom er nog steets niet uit het lukt me niet om rows uit de database te printen weet iemand waarom ?
<?php
//Roep het bestand aan waarin de Smarty classes staan
require("../Smarty/Smarty.class.php");
//Maak een nieuw object aan genaamd "Smarty"
$smarty = new Smarty();
$smarty->template_dir = "templates"; //Hierin staan de templatebestanden waarvan je gebruik maakt in je project
$smarty->compile_dir = "templates_c"; //Hierin komen de gecompileerde templatebestanden te staan
$smarty->cache_dir = "cache"; //Het is mogelijk om templates te cachen zodat ze niet telkens opnieuw gecompileerd hoeven worden. In dat geval is dit de map waar de gecachede bestanden in komen te staan.
$smarty->config_dir = "configs"; //Deze map wordt gebruikt voor het opslaan van configuratie-bestanden.
//Toon pagina op scherm van gebruiker
$smarty->display("pagina.html"); //Templatebestand wordt aangeroepen uit "templates" map
$host = "localhost";
$user = "root";
$pass = "";
$dbdb = "cms";
if (!@mysql_select_db($dbdb, @mysql_connect($host, $user, $pass)))
{
echo "Er kan geen database connectie gemaakt worden..<p>";
echo "Probeer het na enkele minuten opnieuw. Wil het dan nog niet, neem dan contact met mij op.";
}
$sql = "SELECT id, module_id FROM models";
$res = mysql_query($sql);
while ($row = mysql_fetch_array($res))
{
$id = $row["id"];
$smarty->append('$res', ress);
}
?>
<?php
//Roep het bestand aan waarin de Smarty classes staan
require("../Smarty/Smarty.class.php");
//Maak een nieuw object aan genaamd "Smarty"
$smarty=new Smarty();
$smarty->template_dir="templates";//Hierin staan de templatebestanden waarvan je gebruik maakt in je project
$smarty->compile_dir="templates_c";//Hierin komen de gecompileerde templatebestanden te staan
$smarty->cache_dir="cache";//Het is mogelijk om templates te cachen zodat ze niet telkens opnieuw gecompileerd hoeven worden. In dat geval is dit de map waar de gecachede bestanden in komen te staan.
$smarty->config_dir="configs";//Deze map wordt gebruikt voor het opslaan van configuratie-bestanden.
//Toon pagina op scherm van gebruiker
$smarty->display("pagina.html");//Templatebestand wordt aangeroepen uit "templates" map