login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

include naar een string (Opgelost)

Offline Dlol - 05/05/2008 21:16

Weet er iemand hoe je wat include() retourneert in een string moet zetten?
Het is volgens mij een kwestie van de juiste funcite, maar ik heb al half PHP.net afgezocht, en vind het niet.
Kent iemand hier een functie voor?

Dank bij voorbaat!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 05/05/2008 21:17
Avatar van marten Beheerder file_get_contents ? Of wil je echt de php code hebben?
Offline Dlol - 05/05/2008 21:29 (laatste wijziging 05/05/2008 21:34)
Avatar van Dlol Lid Wel dat had ik, maar dit geeft me dit:

1. <?php
  2. include("bestand");
  3. ?>

Waarom dat er in het bestand dat ik include, ook gewoon een include zit, is een heel verhaal, te lang, maar ik wil dus ook de inhoud van dit bestand. En eventjes ter info:

1. <?php
  2. include("bestand");
  3. ?>

is niet aan te passen.

EDIT: ik moet dus niet de php-code hebben 
Offline Stijn - 05/05/2008 21:40
Avatar van Stijn PHP expert include voegt gewoon het bestand toe aan de pagina, dat kan je niet in een string plaatsen.
Offline Dlol - 05/05/2008 21:43
Avatar van Dlol Lid Ja ok, maar is er dan een omweggetje ofzo? Ik dacht om die include weg te schrijven in een bestand, en dan dat bestand gewoon uitlezen, dan kan ik het wel in een string plaatsen.

Want het probleem met fgets() is dat hij dan de php-code leest, en niet de html die ik wil.
Offline Stijn - 05/05/2008 22:08
Avatar van Stijn PHP expert PHP.net: file_get_contents en je moet de url naar het bestand intypen ipv het path naar het bestand.
Offline Dlol - 05/05/2008 22:20
Avatar van Dlol Lid Bijkomend probleem is dan dat de url variabel is. Het is namelijk voor in een script bedoeld, en dat kan iedereen op z'n server zetten. In eender welke map.
Offline Pieter - 06/05/2008 08:13
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Dan laat je toch bij de install of dergelijke iemand zeggen in welke map deze staat. Je slaat het op in een variabele en roept het aan vanaf je het nodig hebt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.427s