login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Poll gestemd of niet?

Offline Roelandg - 05/05/2008 16:57
Avatar van RoelandgNieuw lid Heey,

Ik zoek iets om bij te houden of mensen al gestemd hebben of niet..
Sessies of cookies werken niet meer als je je pc herstart..
IP wegschrijven in de Database gaat ook niet want ips veranderen elke dag..
Om te stemmen moet je niet inloggen dus daarom kan je ook dat niet wegschrijven..

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,
Roelandg

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simax - 05/05/2008 18:02
Avatar van Simax Onbekend En sessies zijn serversided. Een server start je niet iedere dag..
Offline Stijn - 05/05/2008 21:01
Avatar van Stijn PHP expert sessies zijn inderdaad serverside maar worden vernietigd na zoveel tijd. Het beste wat je kan doen is een cookie plaatsen voor 1 jaar (ik vermoed dat je meer dan één poll per jaar maakt) en je slaat het IP adres ergens op (bestand, database, ...).

Je kan dan controleren of de cookie bestaat. Bestaat hij niet dan kan je kijken of het IP adres bestaat. Als die ook niet bestaat kan je ervan uitgaan dat die persoon nog niet gestemd heeft op je poll.
Offline Roelandg - 05/05/2008 21:47 (laatste wijziging 09/05/2008 15:14)
Avatar van Roelandg Nieuw lid Ik heb nu cookies gebruikt, maar nu werkt het weer niet..
Gelieve even te kijken op:
http://www.denuil.com/nieuw
Het script plaats ik hieronder:
Plaatscode: 8176

niemand?
Offline urqbz - 09/05/2008 15:25
Avatar van urqbz PHP interesse Als alleen users mogen stemmen kun je toch gewoon in je poll tabel een veldje maken met id`s van users die gestemd hebben?

Als dat niet zo is (zonder users dus) het ip opslaan, de verandering daarvan is geloof ik elke 3 maanden, en ik neem aan dat je wel minimaal 4 polls per jaar hebt.
Offline Roelandg - 09/05/2008 18:14
Avatar van Roelandg Nieuw lid Neen, ik ken verschillender mensen die elke dag een nieuwe IP hebben.. Dus dan is het nog niet handig.. En ik laat niemand inloggen.. Dus ook die manier kan ik niet gebruiken..
Weet iemand hoe het komt dat mijn cookies vervallen 
Offline jelle - 09/05/2008 18:30
Avatar van jelle PHP beginner Cookies zijn ook niet handig.. Ik heb bijvoorbeeld ccleaner en tuneup en die ruimen de hele zooi elke dag op includief cookies.
Offline giellexe - 09/05/2008 20:21
Avatar van giellexe MySQL interesse Database ;) ip loggen (maar meestal zijn er mwnsen weer zo leuk op een ip changer te gebreuken)
Offline Roelandg - 10/05/2008 17:57 (laatste wijziging 10/05/2008 17:58)
giellexe schreef:
Database ;) ip loggen (maar meestal zijn er mwnsen weer zo leuk op een ip changer te gebreuken)

Zoals ik al meerder keren vermeld heb veranderen veel ips elke dag..
Niet denken dat ik een noob ben die er niets van afweet..
Alleen dit krijg ik niet opgelost en niemand heeft hier echt een oplossing voor zie ik..
Offline Flex1986 - 10/05/2008 18:30
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
  1. echo $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; // Browser van de bezoeker
  2.  
  3. echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; // Het IP-adres van de bezoeker, bv. 141.2.68.12
  4. echo $_SERVER['REMOTE_HOST']; // De naam van de client waar de aanvraag van komt

Hier heb je al meer informatie waarop je kan checken? En eventueel kan je met javascript nog meer gegevens door laten sturen. En als je dan kijkt of bijvoorbeeld 80% van de gegevens gelijk is dan is er bijvoorbeeld al gestemd.
Offline Roelandg - 11/05/2008 16:56
Avatar van Roelandg Nieuw lid Ik zal deze techniek proberen..
Dank bij voorbaat.. Hopelijk werkt het nu wel..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s