login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php functie aanroepen in .htaccess (Opgelost)

Offline jelle - 03/05/2008 15:34
Avatar van jellePHP beginner Ik heb een stats systeem maar nu moet ik op elke pagina die functie aanroepen om de bezoeker te registreren. Nu kan je die functie aanroepen in je php .ini hoorde ik. Het probleem is nu dat ik geen toegang heb tot de .ini . Nu is mijn vraag kan ik dat via .htaccess? Kan ik daarin zetten dat een pagina wordt aangeroepen bij elk bezoek?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline jelle - 03/05/2008 15:59
Avatar van jelle PHP beginner Ik heb een pagina genaamd stats.php die ik nu include in mijn bestanden. In stats.php wordt de ip en tijd en referer in een db gezet. Een stats systeem. Nu wil ik dat je niet meer in elk bestand die stats.php hoedt te includen. De oplossing is het in je php.ini de functie aanroepen maar ik kan daar niet bij. Nu is mijn vraag kan ik het dan in een .htaccess vestand aanroepen?
Offline jelle - 03/05/2008 19:39 (laatste wijziging 03/05/2008 19:39)
Avatar van jelle PHP beginner Als je dat doet via ini_set werkt het niet of tijdelijk. Mijn host staat niet toe de php.ini te wijzigen. Volgens mij gebruiken ze ook maar 1 php.ini voor alle hosts gezamelijk.

Kan het echt niet met .htaccess??????
Offline djb - 05/05/2008 01:14
Avatar van djb PHP beginner Heey 

Google is mijn grote vriend 
in een paar minuuten zoeken heb ik het gevonden

php_value auto_prepend_file "stats.php"

Als je dat in je htaccess file zet dan laad hij in elk script (in die map en onderliggende mappen) het bestand stats.php  

Heb het net hier getest en bij mij werkt het

Ik hoop dat je er wat me kunt  
Offline jelle - 05/05/2008 09:35
Avatar van jelle PHP beginner ok ik had zelf ook al gezocht op google maar kon niks vinden.. Zocht mischien op verkeerde zoekwoorden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s