login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vraagje over switch

Offline Ijspegel - 23/04/2008 22:05
Avatar van IjspegelNieuw lid Als je op de productpagina van mijn webwinkel bent, dan zijn daar drie pagina's, te weten: een specificatie pagina, een review pagina en een prijzen pagina. Op de specificatie pagina staan de specificaties van het product, op de review pagina staan de reviews die mensen hebben achter gelaten over het product en op de prijzen pagina staan de prijzen hiervan. Er zijn meerdere prijzen mogelijk omdat er ook pakketten bijzitten. Bij een tv staat er bijvoorbeeld de prijs van de tv als je die los koopt, de prijs als je het met een beugel koopt, de prijs als je het met enkele kabels koopt, etc.

Ik bepaal aan de hand van het volgende switch statement welke pagina getoond moet worden:

1. // Hier variabele waarmee ik bepaal of LIMIT = 2 uitgevoerd moet worden of niet.
  2. // Hier de code waar ik de prijzen ophaal.
  3.  
  4. if (isset($_GET['content']))
  5. {
  6. switch($_GET['content'])
  7. {
  8. case 'specificaties':
  9. include ('specificaties.php');
  10. break;
  11.  
  12. case 'prijzen':
  13. include ('prijzen.php');
  14. break;
  15.  
  16. default:
  17. include ('reviews.php');
  18. break;
  19. }
  20. }
  21. else
  22. {
  23. include ('reviews.php');
  24. }

Dit werkt op zich goed, maar toch heb ik een vraagje. Ik toon op de specificatie en de review pagina al 2 prijzen en op de prijzen pagina toon ik alle prijzen. Bij de specificatie en review pagina zorg ik er dus voor dat er een LIMIT in de query komt en die laat ik weg bij de prijzen pagina. Deze code wordt al boven het switch statement uitgevoerd waardoor eigenlijk alles voor de prijzen pagina al geladen is en de case voor prijzen dus niet meer uitgevoerd hoeft te worden. Als ik deze echter weg haal, dan laad hij gewoon de default pagina en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het werkt wel als ik het met de code zoals bovenstaande doe, maar dan include hij een lege prijzen.php en dat lijkt mij nou ook niet echt netjes. 

Zou iemand mij daarom misschien kunnen vertellen hoe ik dit het beste kan doen?  

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 23/04/2008 22:17
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Het is hier redelijk belangrijk om te weten welke code er precies boven de switch en in prijzen.php staat. Alleen dan kunnen we je aanwijzingen geven. Verder, als je weet dat boven die switch alles voor de prijzen al geladen wordt, dan kun je daar toch gewoon rekening mee houden in prijzen.php?
Offline Ijspegel - 24/04/2008 00:13 (laatste wijziging 24/04/2008 00:19)
Avatar van Ijspegel Nieuw lid Ik had tot hiervoor altijd de code om alle prijzen te tonen in prijzen.php staan en in specificaties.php en reviews.php had ik een code staan om 2 prijzen te tonen. Dit was gewoon exact dezelfde code, alleen zat er bij specificaties.php en reviews.php een LIMIT 2 in de query. Omdat het dus verder gewoon om dezelfde code ging, leek mij dit toch eigenlijk niet echt nodig en ik heb deze code daarom boven de switch gezet. Dit is makkelijker als het eventueel aangepast moet worden. Ik hoef het dan namelijk maar 1 x aan te passen in plaats van 3 x.

Het gaat dus gewoon om een query om de prijzen op te vragen en natuurlijk een html code om de prijzen te tonen. Doordat ik dit nu dus al boven de switch heb staan, heb ik prijzen.php dus eigenlijk niet meer nodig. Maar ja, hij staat dus nog wel in de switch en als ik hem daar weghaal wordt het niet meer getoond. Dit omdat hij dan content=prijzen niet meer herkent en dus de default pagina laad. Snap je?

Voor de duidelijkheid: In mijn menu staat dus ook een link naar prijzen.php en daar moeten dan dus de prijzen getoond worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.3s