login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Na inloggen doet de template het niet?

Offline michel3vb - 21/04/2008 21:58 (laatste wijziging 21/04/2008 21:59)
Avatar van michel3vbNieuw lid Hallo,

ik ben bezig voor mijn voetbalteam een EK Poule klaar te stomen voor gebruik.
Het script heb ik online gevonden (www.avdwal.nl) en tot nu toe alleen de layout aangepast en wat andere kleine dingetjes in het script.
Het login script zelf werkt wel, alleen wanneer in het include in de template dan komt er een verkeerde pagina na het inloggen.

http://www.quickboysb5.nl/ek2008/
dit is de site waarom het gaat

via links profiel en dan inloggen gaat helemaal goed.
wanneer ik via rechts inlog verwijst het script na het inloggen naar een verkeerde pagina

om te testen kan je inloggen met:
gebruikernaam: test
wachtwoord: welkom

hier is de template code te zien: http://www.plaatscode.be/7427/
en in het geinclude login bestand: http://www.plaatscode.be/7428/

in de template staat nog een deel overtollige code, maar dat ben ik even vergeten weg te halen 

zou iemand me soms kunnen helpen met dit probleem
alvast bedankt
Groetjes Michel

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline lemoinet - 21/04/2008 23:44
Avatar van lemoinet PHP gevorderde bekijk je broncode eens, er klopt niets van na het inloggen
Offline michel3vb - 22/04/2008 08:37 (laatste wijziging 22/04/2008 08:39)
Avatar van michel3vb Nieuw lid php heb ik nog niet echt onder de knie, zou je misschien even een tip kunnen geven waar de fout zit, want ik zie het namelijk niet zitten.

volgens mij klopt dit stukje ook niet:
  1. if($verstuurd==0||$controle==0) {
  2. require_once("template.php");
  3. ?>
Offline Kr4nKz1n - 22/04/2008 09:56
michel3vb schreef:
php heb ik nog niet echt onder de knie, zou je misschien even een tip kunnen geven waar de fout zit, want ik zie het namelijk niet zitten.

volgens mij klopt dit stukje ook niet:
[..code..]
Ik zie zosnel de fout even niet, maar dat is iig wel goed.
Offline michel3vb - 22/04/2008 14:32
Avatar van michel3vb Nieuw lid oke bedankt voor je antwoord
lemoinet zou jij misschien kunnen zeggen wat er niet klopt?
Offline jc2 - 22/04/2008 16:05 (laatste wijziging 22/04/2008 16:14)
Avatar van jc2 PHP interesse als je de pagina opnieuw laadt, ben je wel goed ingelogd.
ik heb in de snelle oogopslag de fout niet kunnen vinden, maar het lijkt me wel verstandig om er rekening mee te houden dat op het moment dat je 'fout ingelogd' bent, je door naar http://www.quickboysb5.nl/ek2008/ te gaan wél de juiste pagina krijgt.
Misschien is het idg beter om ipv een 'form-redirect', gebruik te maken van een 'header-location-redirect'.
Dus als een gebruiker heeft ingelogd en de variabelen zijn opgeslagen in de database, dat je dan de gebruiker doorstuurt naar de pagina - waar je eerst een inlogveld had - middels:
  1. <?
  2. header("location:index.php");
  3. ?>

Ik vermoed dat het probleem bij het submitten van het form zit.
Offline michel3vb - 22/04/2008 18:11
Avatar van michel3vb Nieuw lid wat jij zegt jc2 was mij ook al opgevallen, dat je door te refreshen wel goed komt.

wanneer je nu bijvoorbeeld de pagina stadions aanklikt en dan inlogd kom je alleen bij de pagian stadions.php terecht

ik moet er dus voor zorgen dat die na het inloggen, je doorstuurt naar www.quickboysb5.nl/ek2008/ ipv de pagian opnieuw te laden om dan vervolgens op de verkeerde pagina uit te komen

hoe kan ik dat toevoegen in de code 
Offline jc2 - 22/04/2008 19:50 (laatste wijziging 22/04/2008 19:52)
Avatar van jc2 PHP interesse als ik jou was, zou ik het volgende veranderen:
1. je verwijdert het gedeelte dat ervoor zorgt dat de gebruiker ingelogd is uit je index.
2. je verwijst je inlogformulier naar een aparte loginpagina.
3. op de loginpagina controleer je de gegevens en update je op basis van bijv. het ip-adres de kolom [ingelogd].
4. je verandert je code zo dat je selecteert uit de database of iemand ingelogd is. zoja, laat je de code zien.

Zie ook deze voorbeelden:
- inlogformulier/menu
- inlogformulierverwerking
- inlogcontrole

Je hoeft bovenstaande voorbeelden alleen maar aan te passen naar je eigen database en dan 2 & 3 bovenaan de pagina includen, de 1e op de plaats waar het inlogformulier moet komen te staan.
Offline michel3vb - 23/04/2008 20:56
Avatar van michel3vb Nieuw lid bedankt voor je reactie
door gebrek aan tijd heb ik even geen tijd om het te proberen
morgen of overmorgen laat ik weer wat van mij horen 
Offline Simax - 23/04/2008 22:38
Avatar van Simax Onbekend Misschien zou je wat tutorials kunnen doornemen om je php kennis wat op te vrolijken..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s