login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wiki (Opgelost)

Offline tomie94 - 17/04/2008 19:27
Avatar van tomie94PHP interesse Hallo,

Ik ben bezig om een wiki te maken, maar ik zit even te denken. Want leden kunnen de wiki's aanpassen. Ook de teksten van anderen. Het kan dus natuurlijk zijn dat iemand 'voor de gein' een keer een uitgebreide wiki-pagina van iemand verwijderd. Dit is dan niet meer terug te draaien..., ik zit dus even te denken, hoe ik ervoor kan zorgen dat moderator/beheerders oude post's kunnen 'terugkeren', dus dat ik de post daarvoor terugkrijg. Ik heb enkel geen idee hoe ik dit kan doen. Iemand een idee?

Alvast bedankt voor de moeite,

Tomie94

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 17/04/2008 19:31
Avatar van cloudstrife PHP beginner Als je ff logisch nadenkt heb je toch zo de oplossing. Wat wil je? Oude posts kunnen terug zetten, oplossing => oude posts bewaren... Zo moeilijk is dat zie  

Bewaar deze bv in een apparte tabel met wat gegevens zoals de datum en dergelijke en dan is het vrij simpel om in een beheersmodule of zo de mogelijkheid te geven om oude versies te bekijken en eventueel terug te zetten.
Offline friko - 17/04/2008 19:36
Avatar van friko Nieuw lid Je kan evt een wat verouderde oplossing doen....
een tekst bestand laten aanmaken...waar dus elke update weg wordt geschreven in een nieuwe teskt bestand...
is wat van de oertijd maar wel effectief
Offline friko - 17/04/2008 19:40
Avatar van friko Nieuw lid klopt is ook zo...ik zou er dus ook niet voor kiezen...dit wil niet wegnemen dat het wel kan 
hij moet zelf maar kijken wat hij doet, ik geef gewoon nog een oplossing :-)
Offline Kr4nKz1n - 17/04/2008 21:34
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Tja de oplossing zeg je zelf al.

1: Je voegt het veld status toe bij je tabel, 0 = verwijdert, en 1 is gewoon normaal.
2: Je voegt een nieuw tabel toe genaamd verwijderepaginas of iets dergelijks. Indien pagina`s worden verwijdert, worden ze in deze tabel gezet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s