HTML beginner |
|
Bij tutorials -> php staat iets over verwerken van formulieren. Ik snap nou niet wat je wel en niet moet invoeren, want ik heb nu iets ingevoerd wat daar stond, maar het werkt niet. Ik wil namelijk een registratie formulier maken en de dingen die zijn gegeven, dus het wachtwoord en gebruikersnaam, naar het ingevoerde emailadres sturen. En ook wil ik dat ze daarna kunnen inloggen. Hieronder staat het stukje formulier dat ik heb, als je het nodig hebt
<FORM METHOD="post" ACTION="verwerken.php">
Gebruikersnaam:<INPUT NAME="gebr" TYPE="text" VALUE="" /><BR />
E-mail adres:<INPUT NAME="email" TYPE="text" VALUE="" /><BR />
Herhaal E-mail adres:<INPUT NAME="reemail" TYPE="text" VALUE="" /><BR />
Wachtwoord:<INPUT NAME="pass" TYPE="password" VALUE="" /><BR />
Herhaal Wachtwoord:<INPUT NAME="repass" TYPE="password" VALUE="" /><BR />
<INPUT NAME="verzenden" TYPE="submit" VALUE="Verzenden" /><BR />
</FORM>
<FORM METHOD="post" ACTION="verwerken.php"> Gebruikersnaam:<INPUT NAME="gebr" TYPE="text" VALUE="" /><BR /> E -mail adres :<INPUT NAME ="email" TYPE ="text" VALUE ="" /><BR /> Herhaal E -mail adres :<INPUT NAME ="reemail" TYPE ="text" VALUE ="" /><BR /> Wachtwoord:<INPUT NAME="pass" TYPE="password" VALUE="" /><BR /> Herhaal Wachtwoord:<INPUT NAME="repass" TYPE="password" VALUE="" /><BR /> <INPUT NAME="verzenden" TYPE="submit" VALUE="Verzenden" /><BR /> </FORM>
En ik heb nog iets. Ik wil ze daarna dus laten inloggen. Ik heb dit stukje form voor het inloggen.
<FORM METHOD="post" ACTION="verwerk.php">
Gebruikersnaam:<INPUT NAME="gebr" TYPE="text" VALUE="" /><BR />
Wachtwoord:<INPUT NAME="pass" TYPE="password" VALUE="" /><BR />
<INPUT NAME="verzenden" TYPE="submit" VALUE="Verzenden" /><BR />
</FORM>
<FORM METHOD="post" ACTION="verwerk.php"> Gebruikersnaam:<INPUT NAME="gebr" TYPE="text" VALUE="" /><BR /> Wachtwoord:<INPUT NAME="pass" TYPE="password" VALUE="" /><BR /> <INPUT NAME="verzenden" TYPE="submit" VALUE="Verzenden" /><BR /> </FORM>
|