login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Timestamp

Offline ArcanA - 11/04/2008 22:53
Avatar van ArcanAPHP beginner Hallo,
Ik zit nu al een tijdje in PHP.
Ik zou graag scripts in timestamp leren maken, kan iemand me hierbij helpen aub?

Mijn script dat ik wil maken:
Een "Laat je hond uit" script.

Je selecteert een hond.. blaat.
Ik klik op de submit knop, er komt te staan: "Je hebt deze hond succesvol uitgelaten!" (helemaal vanonder in het script)

Vanaf dan moet er ergens iets in de db gezet worden dat de leden 10minuten moeten wachten voor ze dit weer kunnen doen.
Dit zou ik graag willen leren, iemand die me hiermee wilt helpen? Alvast bedankt!

Het script:

http://www.plaatscode.be/6771/

ArcanA .

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline yetti4 - 11/04/2008 23:27
Avatar van yetti4 JS interesse als er op de knop geklikt wordt, dan prop je now() in db.
Bij volgende keer klikken kijk je of er een record staat in db, als wel zijn 10 minuten voorbij? Als ja verwijder record en laat de hond weer uit. als niet bericht: wachten.
Offline Martijn - 12/04/2008 12:28
Avatar van Martijn Crew PHP wat ik heb, is 1 tabel met tijden daarin, van vanalles.
Ik gebruik TIME() als tijd, dat is het aantal secondes vanaf een afgesproken tijdstip.
Als er dat iets bv 10min moet wachten, laat ik m zodra de submit is gedaan kijken wat de laatste tijd was van deze actie, en indien die niet 600 secondes kleiner is dat de time() nu, 'je moet nog wachten' 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s