login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

link naar home directory (Opgelost)

Offline awmoeder - 10/04/2008 19:57
Avatar van awmoederLid Ik heb een menu dat ik via een require in m'n website include. Maar omdat ik met verschillende mappen werk verwijzen mijn links altijd naar een andere directory. Weet iemand of er een manier bestaat zodat ik rechtstreeks naar mijn root kan verwijzen, zodat ik vandaar de de juiste map kan aanspreken en zo linken naar het juiste bestand?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline yetti4 - 10/04/2008 20:00
Avatar van yetti4 JS interesse geen relatieve links gebruiken
gewoon altijd:
http://www.jeministe.nl/nodgi.php
Offline yetti4 - 10/04/2008 20:02
Avatar van yetti4 JS interesse boeie 
Offline Wim - 10/04/2008 20:03
Sandernerd schreef:
bovenstaande methode is niet handig als je je website hebt verplaatst of je wijzigt de naam van een map.

daar zijn constanten voor gemaakt
PHP.net: define
Offline awmoeder - 10/04/2008 20:03 (laatste wijziging 10/04/2008 20:16)
Avatar van awmoeder Lid ja wel boeie, want anders kan je je website ook niet op je eigen pc testen. moet je die altijd uploaden naar je server!

edit: ik zal dan wel absolute links gebruiken. Maar nu heb ik alweer een nieuw probleem:

ik gebruik geen frames en toch zou ik een deelsite (m'n gastenboek) in m'n eigen website willen opnemen. Is dit mogelijk? zo ja, hoe moet ik dat dan doen?
Offline dieterke - 11/04/2008 17:11
Avatar van dieterke Nieuw lid nee, het is simpel hoor gwn ene linkje maken met / ervoor dan kom je altijd in je hoofdirectory bv <a href='/iets.php'>iets</a> dit gaat altijd naar de directory /, waar in je mappen je je ook bevind.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s