login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

server(?) fout... (Opgelost)

Offline Martijn - 09/04/2008 17:18 (laatste wijziging 09/04/2008 17:20)
Avatar van MartijnCrew PHP Ik moest door een rede die jullie waarschijnlijk niet boeit spontaan van server wisselen.

Ik zit nu bij een vriend erbij, maar daar heb ik een 'intresant' probleem:

Als ik naar inlog.php gaat, kan ik daar netjes op inloggen, dan word ik gelinkt naar main.php die op zn beurt volledig wit blijft. De source die in de bron staat is dit:
  1. <head/>
  2. <body/>
  3. </html>

Php is toegestaan, dat heb ik al gecontroleerd, en hijzelf heeft ook n beetje php op zn server.
nou heb ik de naam hernoemt van main.php naar main.html, en dan zet ie wel t html deel neer van de site...  

Nou heb ik niet zoveel server kennis, dus is dr iemand die t probleem kent en/of een oplossing heeft?
edit: Het heeft volledig gewerkt op de andere server
edit2: Dr is niets wat een mogelijke foutmelding geeft....

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline yetti4 - 09/04/2008 17:20
Avatar van yetti4 JS interesse miss contenttype text/html maken?
Offline vinTage - 09/04/2008 17:21
Avatar van vinTage Nieuw lid php 4 versus 5 ?
Offline Martijn - 09/04/2008 17:29 (laatste wijziging 09/04/2008 17:30)
Avatar van Martijn Crew PHP ze hebben inderdaad maar versie 4. Daar is niet echt een oplossing voor hae, om dat zomaar goed te zetten? dat moet dat hosting bedrijf doen, en die gaan het denk niet even doen omdat ik dat leuk vind -_-

edit, dan nog, kan dat mn hele site zo verkloten? zo spannend is de main code nou ook weer niet...
Offline vinTage - 09/04/2008 17:31
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan je php 5 meuk vervangen door andere oplossingen ?
Offline Martijn - 09/04/2008 17:34
Avatar van Martijn Crew PHP ik was niet echt van plan mn volledige site te downgraden
Offline vinTage - 09/04/2008 18:04 (laatste wijziging 09/04/2008 18:06)
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan op zoek naar een degelijke host he..... (als dit tenminste het probleem is)

Waar maak je eigenlijk zo'n fuzz om:
DeviourSoul schreef:
edit, dan nog, kan dat mn hele site zo verkloten? zo spannend is de main code nou ook weer niet...
Offline Martijn - 09/04/2008 19:41 (laatste wijziging 09/04/2008 19:43)
Avatar van Martijn Crew PHP als ik uit mn connect de select_db query haal, krijg ik te zien dat ie geen db heeft geselecteerd, en een stukje van mn layout.

maar die is wel goed, ik heb zelfs de connect die ergens op de server word gebruikt neergezet, en dan doet ie t nog niet.
Heb voor de zekerheid gekeken, select_db is ook in php goed...
Offline Wim - 09/04/2008 19:58
Avatar van Wim Crew algemeen hoe bedoel je? je hebt mysql_select_db verwijderd? dan werkt het niet meer... of wat bedoel je?
Offline Martijn - 09/04/2008 20:15
Avatar van Martijn Crew PHP zonder dat geeft ie aan dat de db niet is gevonden, dat is meer tekst dan niets. Maar als ik het terug zette was er niets. Ik heb het nu terug naar dit:

1. <?php
  2. include_once"connect.php";
  3. include_once"session.php";
  4. echo $_SESSION['suser'];
  5. if (empty($_SESSION['suser'])) { include_once "index.php"; exit();}
  6. else{ $stap1=mysql_query("SELECT * FROM members WHERE naam='".$_SESSION['suser']."'") or die(mysql_error());
  7. // $stat = mysql_fetch_array($stap1);
  8.  
  9. }//einde else
  10. ?>

zoals je ziet 1 regel in comment. Die regel uncomment dan word het wit, doe ik dat wel, heb ik weinig aan de query en dat is jammer, van 90% van mn site is gebaseerd op die query
Offline Wim - 09/04/2008 20:28
  1. <?php
  2. include_once"connect.php";
  3. include_once"session.php";
  4. echo $_SESSION['suser'];
  5.  
  6. if (empty($_SESSION['suser'])) {
  7. include_once "index.php";
  8. exit();
  9. }
  10. else{
  11. $stap1=mysql_query("SELECT * FROM members WHERE naam='".$_SESSION['suser']."' LIMIT 1") or die(mysql_error());
  12. $stat = mysql_fetch_array($stap1);
  13.  
  14. }
  15. ?>

voor de rest, zet dit eens in .htaccess:
  1. php_flag display_errors on

volgens mij is er geen record in je database dat aan die criteria voldoet
Offline Martijn - 09/04/2008 20:40 (laatste wijziging 09/04/2008 20:43)
Avatar van Martijn Crew PHP de limit 1 is een fijne inderdaad oud scriptje, daar LIMITte ik nog niet.

regels blijkt iets lager te zitten

hier plaatscode

wat nu comment is. Maar zoals t nu is, klopt er ook helemaal niets meer van mn divs. Terwijl wat gecomment is, nieteens effect daarop hoort te hebben.
*zucht*, weer een avond van mn leven verbruikt 
Offline Wim - 09/04/2008 20:49
Avatar van Wim Crew algemeen http://www.plaatscode.be/6627/

da's dezelfde code maar dan wat ordelijker.

Heb je mijn tip voor je .htaccess gevolgd? Je krijgt dan geen wit scherm meer als er een foutmelding is, maar een foutmelding! Die gaat waarschijnlijk de oplossing zijn
Offline Martijn - 09/04/2008 22:53
Avatar van Martijn Crew PHP persoonlijk vind ik mijn manier overzichtelijker dan jouw manier, maar daar zal ik me verder niet druk om maken.

de .htaccess had ik gedaan, ik had nog geen .htaccess bestand, alleen die regel erin is voldoende? en ik heb m in mn root gezet, wist niet waar anders..?
Offline Wim - 09/04/2008 23:09
Avatar van Wim Crew algemeen root is normaal voldoende, maar als je nog steeds geen foutmelding krijgt moet je eens proberen om het .htaccess bestand samen bij je andere bestanden te zetten.
Offline Martijn - 11/04/2008 11:05 (laatste wijziging 13/04/2008 12:00)
Avatar van Martijn Crew PHP ik heb nu in htacccess een regel moeten zetten van de host, en nu worden me bestanden wel gelezen als php5 bestanden. Helaas loste dat het niet op, nogsteeds volledig wit
phpinfo() van mn huidige server
de phpinfo() van waar ik was

ik zie verschil staan bij de error reporting, zou dat het kunnen zijn?

edit: Div probleem is opgelost, (helaas) een simpel foutje van mij, Maar die regels die ik heb gecomment laten mn site wel of niet werken.....
ik geloof dat mn forms ook niet meer doen, 1 niet iig, zal ff verder kijken, kon even niet
///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
het had inderdaad met de php.ini te maken, ze hadden error reporting niet standaard aan =/ dat moet je in een eigen php.ini zetten en uploaden. Naja, na wat foutjes draait mn site weer,

bedankt voor de hulp
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s