login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

UBB Script (Opgelost)

Offline Thriller - 05/04/2008 04:08 (laatste wijziging 05/04/2008 04:09)
Avatar van ThrillerNieuw lid Yiii,

Ik heb een vraagske (ahja natuurlijk) ...

Ik heb op deze website al elk UBB script gebropeerd dat er staat, maar geen enkel blijkt te werken ?! Als ik het toepas, is mijn bericht leeg !!! Als ik het weglaat, werkt alles perfect ...

Nu, ik dacht aan ergens een typfoutje in de variabelen fzoo maar dat bleek toch echt het geval niet (haha eve teste of hier werkt) !

Ik ben geen PHP expert, maar ook geen newbie ... ben toch ten einde raad ik hoop dat jullie mij kunnen verderhelpen

1. $nw_bericht = eregi_replace("#\[b\](.*?)\[/b\]#si", "<b>\\1</b>", $nw_bericht);
  2. $nw_bericht = eregi_replace("#\[u\](.*?)\[/u\]#si", "<u>\\1</u>", $nw_bericht);
  3. $nw_bericht = eregi_replace("#\[i\](.*?)\[/i\]#si", "<i>\\1</i>", $nw_bericht);
  4. $nw_bericht = eregi_replace("#\[left\](.*?)\[/left\]#si", "<span align=\"left\">\\1</span>", $nw_bericht);
  5. $nw_bericht = eregi_replace("#\[right\](.*?)\[/right\]#si", "<span align=\"right\">\\1</span>", $nw_bericht);
  6. $nw_bericht = eregi_replace("#\[center\](.*?)\[/center\]#si", "<span align=\"center\">\\1</span>", $nw_bericht);
  7. $nw_bericht = eregi_replace("#\[link\](.*?)\[/link\]#si", "<a href=\"\\1\">\\1</a>", $nw_bericht);
  8. $nw_bericht = eregi_replace("#\[mail\](.*?)\[/mail\]#si", "<a href=\"mailto:\\1\">\\1</a>", $nw_bericht);

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Crying_Wolf - 05/04/2008 04:18
  1. function nw_bericht($nw_bericht){
  2. $nw_bericht = eregi_replace("#\[b\](.*?)\[/b\]#si", "<b>\\1</b>", $nw_bericht);
  3. $nw_bericht = eregi_replace("#\[u\](.*?)\[/u\]#si", "<u>\\1</u>", $nw_bericht);
  4. $nw_bericht = eregi_replace("#\[i\](.*?)\[/i\]#si", "<i>\\1</i>", $nw_bericht);
  5. $nw_bericht = eregi_replace("#\[left\](.*?)\[/left\]#si", "<span align=\"left\">\\1</span>", $nw_bericht);
  6. $nw_bericht = eregi_replace("#\[right\](.*?)\[/right\]#si", "<span align=\"right\">\\1</span>", $nw_bericht);
  7. $nw_bericht = eregi_replace("#\[center\](.*?)\[/center\]#si", "<span align=\"center\">\\1</span>", $nw_bericht);
  8. $nw_bericht = eregi_replace("#\[link\](.*?)\[/link\]#si", "<a href=\"\\1\">\\1</a>", $nw_bericht);
  9. $nw_bericht = eregi_replace("#\[mail\](.*?)\[/mail\]#si", "<a href=\"mailto:\\1\">\\1</a>", $nw_bericht);
  10. return $nw_bericht;

neem dat... zet dat ergens in bv. ubb.php...

als je dan bv een tekst wil laten openen in dat... doe je :

1. nw_bericht( $in_dit_geval_een_variable_maar_je_snapt_t_vast_wel)

.. zo simpel is ;) maak t nie moeilijker dan t al is 
Offline Stijn - 05/04/2008 04:19
Avatar van Stijn PHP expert Ik heb even een script genomen van de scriptbibliotheek en in een functie gezet.

http://plaatscode.be/6460/

Je kan dan als volgt ubb toepassen: $mijn_bericht = ubb($_POST['bericht']);
Offline Thriller - 05/04/2008 04:33
Avatar van Thriller Nieuw lid blijkt allebei niets te helpen 
Offline Stijn - 05/04/2008 04:46 (laatste wijziging 05/04/2008 04:46)
Avatar van Stijn PHP expert lol? Dan doe je iets fouts want anders zou de UBB parser van sima ook niet meer werken . Zet je code eens op www.plaatscode.be.
Offline Thriller - 05/04/2008 04:49 (laatste wijziging 05/04/2008 04:50)
Avatar van Thriller Nieuw lid nee nu werkt het wel, raar maar waar

er blijkt dus duidelijk een groot verschil te zijn tussen
eregi_replace() en preg_replace() !!

>> Ahja en bedankt voor de hulp natuurlijk 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.249s