login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vierkant tekenen op afbeelding

Offline neforce - 01/04/2008 17:01
Avatar van neforceNieuw lid Hoi, zoals ik al eerder aangaf;

Het is me gelukt zoals ik het wou met afbeelding selectie maken en uitvergroten en apart opslaan dat werkt perfect,

nou wil ik alleen in die uitvergrote afbeelding door de gebruiker een rechthoekje kunnen laten tekenen, waarna deze wordt opgeslagen.

Hoe doe ik dit?
Het liefst zou ik zien dat hij de coordinaten opslaat in database, en vervolgens uitleest (dat je bijv meerdere vierkantjes kunt weergeven)
Dit is echter niet noodzakelijk,

wie kan me helpen? Want heb al tijdje lopen googlen maar ik zal denk ik wel de verkeerde zoekopdrachten gebruiken...

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline yetti4 - 01/04/2008 17:03
Avatar van yetti4 JS interesse is <map> en <area> niks voor jou?
Offline TotempaaltJ - 01/04/2008 17:05
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Dat heeft er toch niks mee te maken? 
Offline ikkedikke - 02/04/2008 00:06
Avatar van ikkedikke PHP expert lang leven de gd-library.
Wanneer je de coördinaten op wil slaan moet je met js de klikpunten onthouden denk ik.
Offline neforce - 02/04/2008 11:13
Avatar van neforce Nieuw lid Zoiets dacht ik ook al ja,

maar wat ik eigenlijk gewoon wil is dit, het kan op twee manieren:
een vierkantje (png plaatje bijv transparant) slepen over afbeelding, en als je loslaat, dat hij weet wat de cooordinaten zijn ervan (en in database zetten), zodat ik deze na afloop terug kan vragen (en dus het vierkantje weer op z'n oude plek staat.

of:

vierkantje slepen (net als met paint, rectangle tool) dus gewoon tekenen alst ware op een .jpg oid.
En na loslaten, dat ie blijft staan, en dan knopje opslaan, dat hij de jpg overschrijft met de nieuwe getekende.

maar hoe?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s