login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

XML wel of niet?

Offline shibble - 29/03/2008 12:59
Avatar van shibbleMySQL interesse Hallo allemaal,

Ik weet niet precies in welke form het hoorde dus post ik het maar in deze form.

Nu is mijn vraag zijn er ook mensen die gebruik maken van XML met php/mysql, zo ja waarom en wat is juist beter aan het gebruik van XML...

ik lees op verschillende site's dat xml zeer handig blijkt te zijn etc en nu ben ik zlef dus een php/mysql programmer, en wil ik dit ook gaan leren heb al verschillende XML artikelen doorgenomen maar op welke soort modules kan je ze het beste gebruiken en dan bedoel ik dus news systemen users systemen etc..

Mvg,

Pascal

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 29/03/2008 13:46
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
XML gaan gebruiken om XML te gebruiiken is natuurlijk een beetje stom. Je moet het gebruiken waarvoor het handig kan zijn: rss, soap/rest/xml-rpc, templateengine, ...
Je kan het ook gebruiken bij xslt als vervanging voor xhtml.
Offline shibble - 29/03/2008 14:02
Avatar van shibble MySQL interesse Ik ben wat verder op het internet gaan doorzoeken ben ik tegen JSON gestuid en dat door gaan nemen =). ziet er wel vet uit ben van alles aan het proberen ermee (A), maar wat bedoel je met "templateengine" zoals templatepower enzo? of wat..
Offline nemesiskoen - 29/03/2008 14:05
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Ja, maar je kan ook je eigen templatesyntax maken in xml en dat dan laten parsen door php. Zoals asp.NET haar eigen syntax heeft.
Offline shibble - 29/03/2008 14:44
Avatar van shibble MySQL interesse nja daar heb ik geen ene verstand van asp.net enzo:(:p alleen
php/mysql/xhtml/css javascript/ajax(beetje) en dat van JSON zoek ik nu een goede artikel over hoe ik dat met prototype en TemplatePower goed kan laten samenwerken :x het opslaan van een description in en DB bijvoorbeeld ben ik nu mee bezig ;x:p
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s