login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php werkt, maar ik ontvang mail niet

Offline EvoluX - 27/03/2008 09:10
Avatar van EvoluXNieuw lid Kan iemand mij uit de nood helpen?

Ik ben nog maar een groentje in php en ik heb van het internet een php-script afgehaald om eens te testen. Welnu, dit script werkt, hij geeft de melding dat de mail is verzonden, maar als ik kijk naar mijn hotmail-account, dan zie ik die mail nergens staan.
Iemand enig idee aan wat dit zou kunnen liggen?

Groeten
EvoluX

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline GTW - 27/03/2008 09:18

PHP gevorderde
hotmail heeft een speciale manier om mails te blocken. probeer eens te mailen naar een andere account (bijv gmail). Komt de mail dan nog niet aan, dan is de kans groot dat je provider poort 25 dicht heft staan. dan kun je dus niet mailen.
Offline marten - 27/03/2008 09:20
Avatar van marten Beheerder probeer het eens op een 'normaal' emailadres. Hotmail wil vaak nog wel eens iets in de spam map gooien.

Verder kan ik niks zinnigs zeggen omdat ik geen code weet van je. Wil je deze eens hier posten?

Code groter dan 70 regels moet je op www.plaatscode.be posten en vervolgens de link hier plaatsen of je kan met de ubb tags hierboven gaan spelen. plaatscode tags en code tags zal je nodig hebben.
Offline EvoluX - 27/03/2008 09:25
Avatar van EvoluX Nieuw lid ik heb met een ander script een mail verzonden naar mijn e-mailadres van school, en dit lukt wel. Heb het nu getest met ander formulier, maar met dit wil het nu niet werken.
Offline marten - 27/03/2008 09:28
Avatar van marten Beheerder Dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan je script 

Post het hier eens 
Offline EvoluX - 27/03/2008 09:29 (laatste wijziging 27/03/2008 09:46)
  1. <?php
  2. $onderwerp = "Mijn eerste formulier";
  3. $ontvanger = "Mijn email";
  4. $reply = htmlspecialchars($_POST['Mijn email']);
  5.  
  6. if($_POST['verzenden'])
  7. {
  8. $naam = htmlspecialchars($_POST['naam']);
  9. $leeftijd = htmlspecialchars($_POST['leeftijd']);
  10. $bericht = "Je naam: " . $naam . "nJe leeftijd: " . $leeftijd;
  11.  
  12. if(empty($_POST['naam']))
  13. {
  14. echo "<p><br />Je hebt geen naam ingevuld. <a href=\"javascript:history.back()\">Probeer opnieuw</a>.<br /><br /></p>";
  15. }
  16.  
  17. elseif(empty($_POST['leeftijd']))
  18. {
  19. echo "<p><br />Je hebt geen leeftijd ingevuld. <a href=\"javascript:history.back()\">Probeer opnieuw</a>.<br /><br /></p>";
  20. }
  21.  
  22. elseif(empty($_POST['je_email']))
  23. {
  24. echo "<p><br />Je hebt geen e-mailadres ingevuld. <a href=\"javascript:history.back()\">Probeer opnieuw</a>.<br /><br /></p>";
  25. }
  26.  
  27. else
  28. {
  29. mail($ontvanger,$onderwerp,$bericht,"From: $reply");
  30. echo "<p>Uw bericht is succesvol verzonden. Bedankt voor je feedback.</p>";
  31. }
  32. }
  33. else {
  34. ?>
  35. <form method="post" action="<?php echo($_SERVER['PHP_SELF']); ?>">
  36. Naam:
  37. <input type="text" name="naam"/>
  38. <br />
  39. Leeftijd:
  40. <input type="text" name="leeftijd"/>
  41. <br />
  42. E-mailadres:
  43. <input type="text" name="je_email"/>
  44. <br />
  45. <input type="submit" name="verzenden"/>
  46. <br />
  47. </form>
  48. <?php
  49. }
  50. ?>
Offline marten - 27/03/2008 09:39
Avatar van marten Beheerder Damn

heb je uberhaupt mijn post gelezen over de codetags?
Offline EvoluX - 27/03/2008 09:41
Avatar van EvoluX Nieuw lid nee, sorry, ben nog maar nieuw op dit forum en heb nog niet echt rondgekeken. Maar ik heb de code die ik gepost heb getest op mijn webhost, en daar lukt het wel. Toen ik het hier lokaal wou testen, dan lukte het niet. Toch bedankt  
Offline cloudstrife - 27/03/2008 10:08
Avatar van cloudstrife PHP beginner
EvoluX schreef:
nee, sorry, ben nog maar nieuw op dit forum en heb nog niet echt rondgekeken. Maar ik heb de code die ik gepost heb getest op mijn webhost, en daar lukt het wel. Toen ik het hier lokaal wou testen, dan lukte het niet. Toch bedankt  

Omdat je lokaal wss geen mailserver hebt draaien...
Offline marten - 27/03/2008 10:19
Avatar van marten Beheerder Probeer je headers die je aan je mail doorgeeft eens uit te breiden of probeer eens een goede mailclass.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s