login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Random Header (Opgelost)

Offline WimJ - 23/03/2008 18:39
Avatar van WimJGrafische gevorderde Beste Leden,

weet iemand hier toevallig een tutorial of script.
Om een radon header te maken in AJAX ?

Zo dus een header, waar de image om de zoveel minuten ofzo veranderd naar iets anders.
Dit moet ajax zijn, zodat de bezoeker niet refresh moet klikken, maar automatisch gebeurd.
Als iemand iets weet, laat aub weten !!
Het mag ook php zijn.

En oohjah hoe moet ik het dan includen ?
want ik zit met een stylesheet, en een template systeem (template power)

Alvast bedankt !!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 23/03/2008 18:51 (laatste wijziging 23/03/2008 19:08)
Avatar van Stijn PHP expert Dit is geen ajax maar een animatie wat je wilt. Je maakt een array aan van images. Je maakt een placeholder waar de random image komt. Je maakt een functie aan die een random element kiest en dan de image koppelt aan de placeholder. En daarna zet je een setTimeout() functie die het hele proces herhaalt. Je functie zet je best dan bij de onload event.

Citaat:
En oohjah hoe moet ik het dan includen ?
Je plaatst dat in je <head> tags.
Offline WimJ - 23/03/2008 20:10
Avatar van WimJ Grafische gevorderde snap het niet helemaal eingelijk
en ik zit met een style.css , die een div heeft en daarvoor eigenschappen heeft in die style.css, en die image als background instelt, hoe moet ik dit geaan doen 
Offline webrik - 23/03/2008 21:50
Avatar van webrik HTML interesse In een body onLoad roep je eenmalig de functie aan voor het veranderen, die dan uit een infinite loop bestaat met een timeOut, zodat hij iedere keer even wacht. Daarna laat je hem dmv HTML DOM de achtergrond van de div veranderen (hiermee kan je css manipuleren). Zie ook www.w3schools.com
Offline vinTage - 24/03/2008 01:53 (laatste wijziging 24/03/2008 02:03)
Avatar van vinTage Nieuw lid zoals ik al zei VOORDAT stijn mn reply delete.....

oplossing op deva...al sla je me dood waarom nu stijn mn reactie delete en "hij" nu de oplossing geboden heeft... 

edit: ...care, je bent stoer...   ik ga toch met mn meissie naar londen terwijl jij nu thuis op je monitortje jezelf eenzaam voelt  
Offline djrein86 - 25/03/2008 13:14
Avatar van djrein86 Nieuw lid Random header script van websitemaken.be
en evt kan je met de header() functie je site auto laten refreshen...
Plaatscode: 6268
Plaatscode: 6269[/plaatscode]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s