login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Paginanavigatie in een functie?

Offline Ijspegel - 21/03/2008 16:40
Avatar van IjspegelNieuw lid Ik ben sinds kort bezig met functies en nu lijkt het mij ook handig om mijn paginanavigatie script in een functie te stoppen. Dit omdat ik het dan makkelijk kan 'hergebruiken'. Ik vraag mij echter af hoe ik dit het beste kan doen. Ik zie in een functies namelijk vaak return enzo staan en dat staat nu (natuurlijk) nog niet in mijn paginanavigatie script. Ik weet dan ook niet wat ik daarmee moet.

Het script zal in principe altijd hetzelfde zijn op de twee te gebruiken query's na. De eerste query telt het aantal records die er zijn en de tweede query die haalt alle records op en zorgt ervoor (m.b.v LIMIT) dat de resultaten over meerdere pagina's verdeeld worden.

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen hoe ik dit script het beste in een functie kan zetten? Alvast super bedankt voor de moeite!  

Plaatscode: 6211

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 21/03/2008 17:06 (laatste wijziging 21/03/2008 17:10)
Avatar van Martijn Crew PHP zoiets is niet echt simpel in een functie te zetten. Denk ook neit dat t veel opleverd

edit:
Return $query; is ongeveer hetzelfde a;s echo $query;, alleen als je return in je functie zet, gaat ie daarna niet verder, het echoëd je functiewaarde netjes, maar voert de rest niet uit. lastig uitleggen
Offline Ijspegel - 21/03/2008 17:18
Avatar van Ijspegel Nieuw lid Bedankt voor je antwoord! 

Maar is het niet gewoon mogelijk door het te gebruiken door de functie aan te roepen als bijvoorbeeld:

<?php
paginanavigatie($query1, $query2)
?>

Of denk ik nu te gemakkelijk hierover?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.292s