login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

sessions in php 4 / 5

Offline Stefan14 - 18/03/2008 10:56
Avatar van Stefan14PHP gevorderde Ik heb mijn website overgezet van een php 5 naar een php 4 server, ik wist vantevoren niet van de verschillende versie's af, maar nu heb ik problemen op bepaalde pagina's.

Ik heb problemen met het admin panel van mijn site. Als ik bepaalde pagina's aanroep ben ik na 1 klik opeens uitgelogd.
Wat voor verschillen m.b.t. sessions zijn er in php 4 en 5 die voor dit soort verschijnselen kunnen zorgen?

upgraden naar php 5 op die server is geen optie omdat er dan twee andere sites die ik niet zelf gescript heb niet meer zullen werken.
Ik ben weliswaar bezig die sites compleet opnieuw te maken omdat ik er ook op andere punten niet tevreden over ben, maar dat zal nog wel even duren.

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 18/03/2008 10:58
Avatar van marten Beheerder Dit heeft meestal te maken met de optie register_globals. Deze moet standaard op off staan. Kijk eens in je phpinfo() welke value deze op je server heeft.

Vind het persoonlijk absoluut geen goede zet om een php 5 server te downgraden naar php 4
Offline Stefan14 - 18/03/2008 11:10
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde register_globals staat op uit, dat is standaard en dat moet ook i.v.m. de veiligheid e.d.

ik heb de server overigens niet gedowngrade, maar de website overgezet van een server met php 5 naar een server met php 4, alleen wist ik vantevoren niet dat er maar php 4 op die server stond.
Offline marten - 18/03/2008 11:13
Avatar van marten Beheerder Dan ligt het waarschijnlijk aan de manier hoe de sessies opgevraagd worden en gezet worden. Misschien kan je eens een voorbeeld van de code (schrijven en lezen) hier posten.
Offline Stefan14 - 18/03/2008 11:27
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde de sessies worden toegewezen en opgevraagd op de huidige methode, dus met $_SESSION['variabele']
Offline dopeydwerg - 18/03/2008 12:12
Avatar van dopeydwerg Nieuw lid je zou het kunnen proberen met session_register('variabele')
Offline Stefan14 - 18/03/2008 12:25
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde dat is de oude (volgens sommigen prehistorische) manier, dat lijkt me niet verstandig. In toekomstige versie's gaat dit er misschien wel helemaal uit en dan kan ik weer alles aan gaan pakken.
Offline marten - 18/03/2008 13:38
Avatar van marten Beheerder Weet je zeker dat het aan de sessies ligt? Er zijn nog meer dingen veranderd in PHP 5 ten opzichte van PHP 4
Offline Stefan14 - 18/03/2008 17:03
Avatar van Stefan14 PHP gevorderde nou ja, ik wordt niet helemaal uitgelogd, maar ben wel mijn admin rechten kwijt totdat ik opnieuw inlog.

de rechten worden vastgelegd in de sessie.
Offline Koen - 19/03/2008 10:24
dopeydwerg schreef:
je zou het kunnen proberen met session_register('variabele')

$_SESSION['variabele'] = true;
Werkt evengoed in php4.

De meest juiste informatie over het gebruik van sessies bij de verschillende php versies vind je hier: PHP.net: sessions
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s