login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Anty bot spamming manier?

Offline nick5556 - 17/03/2008 20:04
Avatar van nick5556PHP beginner Ik dacht aan een slimme anty bot manier. Ik denk dat het wel werkt hoe ik het in mijn hoofd heb maar hoe de code in elkaar steekt is een ander verhaal...

Want als je nou eens een random plaatje hebt van een appel en een banaan. Daarbij zet je een select box met de waardes: Appel en Banaan. Daar moet natuurlijk wel een vraag bij maar dat licht wel voor de hand.

Mijn vraag is nu: Hoe zorg ik dat als iemand de appel als plaatje krijgt hij niet met het antwoord Banaan wegkomt? Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en dat dit mogelijk is 

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 17/03/2008 20:17
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Sla in een session op welke de afbeelding is die je getoond hebt. Is de antwoord in de post van de selectbox dezelfde als in je session dan heeft hij goed gekozen. Het probleem met een selectbox is dat een bot het ook nog goed kan gokken.
Offline Flex1986 - 17/03/2008 20:52
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Er zijn ondertussen methodes die antispam een stuk gebruiksvriendelijker maken. Want ik en velen met mij hebben een hekel om voor elke actie een plaatje overtetypen. Je kan denken aan methodes zoals Akismet.
Offline CDNC - 17/03/2008 20:53
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde Iets wat je ook kan doen is met driehoekjes/rondjes/vierhoeke/... die rood/blauw/geel/... kunnen zijn en dan stel een vraag in de vorm van: hoeveel blauwe vierhoeken zien je... ben je vrij zeker dat de bot het niet kan, altans verlopig toch niet.

Als je toch met je appel/banaan idee wil verder gaan: neem geen select (zie ontani) meer laat ze in typen wat voor ding het is.
Offline vinTage - 17/03/2008 20:55
Avatar van vinTage Nieuw lid Geen idee hoe de methode heet die ik nu gebruik (ook ergens gelezen op inet), maar hij werkt wel.
Je maakt een formulier met een extra textveld, bots populeren alle inputvelden, dus je hoeft alleen maar te checken of dat extra veld nog leeg is, zoniet =>bot.
Dat veld kan je wegmoffelen via css voor de normale bezoekers.
Offline nick5556 - 18/03/2008 06:59
Avatar van nick5556 PHP beginner ik dnek niet dat zoiets lang zal werken maar ik ga wel een leuke gebruikers vriendelijke manier zoeken
Offline Ontani - 18/03/2008 08:04

-1
Dan moet je akismet bekijken, spamcontrole zonder gebruikersinteractie via een server die uw berichten automatisch scant op bekende spam inhoud. zeer populair en zeer efficient.
Offline jerone - 18/03/2008 10:28 (laatste wijziging 18/03/2008 10:31)
Avatar van jerone JS gevorderde Ik vind dat letters overtypen altijd zo irritant; je weet haast nooit of het een o of een nul is, of dat het met hoofdletters MOET of niet en soms is het niet eens te lezen.

Een verborgen input zal ook niet lang blijven, bots worden steeds slimmer en ze zullen dan binnenkort ook merken of een input wel zichtbaar is op de pagina.

Een plaatje met selectbox is wel een goed idee, alleen wat nou als je buitenlandse bezoekers krijgt, dan moet je het systeem weer vertaalbaar maken.

Ik zou zoiets doen:
Zet een plaatje van bijv. een peer neer en daarnaast 2 plaatjes waarvan één dezelfde is en dan d.m.v. radiobuttons moet de bezoeker kiezen welke hetzelfde is. No way dat een bot dit kan begrijpen. 
Offline Ontani - 18/03/2008 10:37

-1
radiobuttons = inputfields = gokken voor een bot = 50% van alle spam komt nog door.
Offline Koen - 18/03/2008 20:21
Avatar van Koen PHP expert Werk gewoon met Google.be: CAPTCHA's?
Offline nick5556 - 19/03/2008 08:17
Avatar van nick5556 PHP beginner Maar als er een buitenlander op mijn site komt kan hij het toch niet lezen. Alles is namelijk nederlands 
Offline Ontani - 19/03/2008 08:26

-1
De oplossing voor al uw spamproblemen is al 2 keer gegeven, dit is de 3e keer: Akismet!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.23s