login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

fout bij plaatje upluaden.

Offline thomasje - 13/03/2008 15:03
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik krijg steeds de volgende foutmelding:
Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: open_basedir restriction in effect. File(/tmp/php19QCMf) is not within the allowed path(s): (/usr/home/ws/boers/) in /usr/home/ws/boers/www.hnieuws.nl/www/include/foto_bijvoegen.php on line 76

Warning: move_uploaded_file(/tmp/php19QCMf) [function.move-uploaded-file]: failed to open stream: Operation not permitted in /usr/home/ws/boers/www.hnieuws.nl/www/include/foto_bijvoegen.php on line 76

Warning: move_uploaded_file() [function.move-uploaded-file]: Unable to move '/tmp/php19QCMf' to '../images/foto/sp_0.gif' in /usr/home/ws/boers/www.hnieuws.nl/www/include/foto_bijvoegen.php on line 76

Dit krijg ik bij alle upluad systeemen van SiMa, kan dit aan php.ini liggen of hoe kan ik het anders oplossen?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 13/03/2008 15:14
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Kun je het script even op plaatscode.be zetten? Ondertussen kan ik je wel zeggen dat ik enigzins opkijk van het feit dat je deze fout krijgt. De functie move_uploaded_file() zou namelijk wel moeten kunnen, ook al staat safe_mode aan en is open_basedir actief.

Misschien dat het script het één en ander duidelijk maakt.
Offline thomasje - 13/03/2008 15:16
Avatar van thomasje MySQL beginner http://www.plaatscode.be/6075/
Ik hoop dat je me verder kan helpen maar hij geeft deze foutmelding ook bij andere upluad script.
Offline timmie_loots - 13/03/2008 15:34
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Hmm, lees net in de comments op php.net dat bepaalde delen van het upload proces gestopt worden als safe_mode aan staat en de uploaddir buiten de open_basedir staat.

Je moet dus even bij je host navragen of safe_mode uit kan, of je moet vragen of ze de temp-dir toe willen voegen aan open_basedir.

(p.s. het is uploaden, niet upluaden)
Offline thomasje - 15/03/2008 11:39 (laatste wijziging 15/03/2008 11:43)
Avatar van thomasje MySQL beginner ik heb het nagevraagd maar ze zijden dat open_basedir al is toegevoegd, en ze safe_mode niet uit willen zetten i.v.m. beveiliging.
DUs ik zit nog met hetzelfde probleem.
Je kan de pagina bekijken:
http://www.hnie...d%20nieuws
Offline Martijn - 15/03/2008 11:51
Avatar van Martijn Crew PHP mssn ook maar wat doen aan je berichtgeving:

"De afbeelding is goed geupload" met je zooi errors
Offline thomasje - 15/03/2008 11:55
Avatar van thomasje MySQL beginner ik snap niet wat je bedoelt,
maar de afbeelding is goed geupload,
dit komt omdat hij het wel op slaat in de db maar de afbeelding niet op de server zet.
Offline Martijn - 15/03/2008 12:03
Avatar van Martijn Crew PHP je zou een if_file_exist(en dan hier je link waar t bestand zou moeten staan) kunnen doen, en als ie exist, dan pas een goede melding geven 
Offline thomasje - 15/03/2008 12:06 (laatste wijziging 15/03/2008 13:55)
Avatar van thomasje MySQL beginner Ik gebruik nu de volgende code:
http://www.plaatscode.be/6103/

Maar ik snap niet hoe je dat bedoelt met die code, want die staat er al in, en op mijn eigen server werkt alles wel.
PS:Weet niemand een oplossing?

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s