login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Refferalsysteem opzetten...

Offline Aar - 10/03/2008 12:27
Avatar van AarPHP interesse Hallo,
Ik ben bezig aan een SMS-systeem voor een project van mij, en daarbij wil ik dus een refferal systeem inbouwen, dat als je een vriendje hebt die zich aanmeldt via een refferalURL, en zich vervolgens voor de eerste keer de SMS-credits opwaardeerd, dat JIJ ook een sms-credit krijgt.

maar hoe kan ik dit database technisch realsieren, en qua code? het systeem moet geen haken en ogen krijgen waarmee je misbruik kan maken.

Iemand enig ervaring hiermee?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline finduilas - 10/03/2008 20:17
Avatar van finduilas PHP gevorderde Kan je niet als er zich gewoon een nieuw lid aanmeld in de rij van dat lid een extra kolom maken ref (kan je heel eenvoudig een WHERE-doen om te weten hoeveel refs een bepaalde persoon heeft)?? Ook als je dus valsspelers betrapt, en deze dus uit de DB verwijderd is die ook weg als referall.

Verder moet je dan ook nog een extra kolom (geldig?) die je bij de eerste opwaardering op 1 plaats (standaard staat hij dus op 0)

Zo krijg je dan je geldige referalls

SELECT * FROM leden WHERE ref=user AND geldig=1

En natuurlijk een IP-check zou handig zijn .
Offline Aar - 11/03/2008 00:33 (laatste wijziging 11/03/2008 00:36)
Avatar van Aar PHP interesse Hmz, iedereen spamt dus een linkje door naar vrienden met de vraag of ze zich aanmelden, en Pietje die refferal-spamt naar zijn vriendjes heeft een gratis SMSje erbij.

maar kan ik toch beter een losse tabel gebruiken waarin ik de refferals zet?
Iemand kan natuurlijk meerdere refferals doen?
Offline finduilas - 11/03/2008 18:00
Avatar van finduilas PHP gevorderde Natuurlijk kan iemand meerdere referalls doen, maar een gebruiker kan maar 1 iemand hebben als referallgever of hoe dat ook noemt.

Dus zo:
Naam - Via wie lid
Pietje - niemand
Jan - Pietje
Jef - Pietje
Jozef - Jan

Dan zou je met een select terugkrijgen voor de gebruiker

Pietje: (2 referalls)
Jan
Jef

Waarom een aparte tabel als het zo eenvoudig kan?
Offline ikkedikke - 11/03/2008 18:37
Avatar van ikkedikke PHP expert bij de meeste sites werkt het zo dat je bij de landing op de site een cookie gezet krijgt met het id van de gene die je daar gebracht heeft. wanneer je je registreert, krijgt de gene uit die cookie een smsje er bij.
Dan hoef je ook niks te onthouden.
Offline finduilas - 11/03/2008 18:49
Avatar van finduilas PHP gevorderde en zich vervolgens voor de eerste keer de SMS-credits opwaardeerd,

-> Wordt moeilijk met die cookie volgens mij?
Offline CDNC - 11/03/2008 22:20
Avatar van CDNC PHP ver gevorderde moeten ze lid worden voor die punten, want als het slachtoffer op de link klikt maar niet regesteert heeft hij (met wet geluk) de handel gezien.

als klikken moet mee tellen:
extra tabel met:
IP & refID + cookie zetten bij het schatoffer met het refID zodat dubbelcount word verkomen

als je alleen aanmeldinge wint:
ik zou via axtra tabel doen met
userID (van het nieuwe lid) & refID
met multie query's & joins kun je de handel dan linken
Offline ikkedikke - 12/03/2008 15:10
Avatar van ikkedikke PHP expert als je wil wachten tot de eerste opwaardering kan je inderdaad een veld er bij maken, of een twee-kolommige tabel.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s