login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

@_POST meegeven aan link (Opgelost)

Offline Jurgo - 03/03/2008 15:04
Avatar van JurgoPHP interesse Ik heb een link als daarop geklikt wordt moet er een bepaalde functie aangesproken worden op dezelfde pagina.

De functie die ik aanspreek:
  1. if( isset( $_POST['buttonNext_x'] ) )

De functie is correct heb ik al getest het zit hem echter in de manier waarop ik hem wil aanroepen namelijk via een link ik heb nu het volgende:

1. <a href="stap2.php" target="_self" style="cursor: hand;"><div class="knop2_stap1" onMouseOver="this.className='knop2_stap1_mouse'" onMouseOut= "this.className='knop2_stap1'"></a>
  2. </div>

Hij gaat nu dus naar stap2 zonder die functie aan te spreken. Iemand een idee?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 03/03/2008 15:06
Avatar van cloudstrife PHP beginner POST bevat info van zaken die via een fomulier of zo via post method verzonden worden, dat gaat dus niet zomaar in de url, daarvoor moet je GET gaan gebruiken.
Offline Jurgo - 03/03/2008 15:15
Avatar van Jurgo PHP interesse Het hoeft niet persee in de url zelf te staan. Als die functie maar aangesproken wordt als op die link is geklikt.
Offline cloudstrife - 03/03/2008 15:33
Avatar van cloudstrife PHP beginner Het klikken op de link een javascript event geven dat een formulier submit met de nodige waarden die dan hidden staan kan je doen... en anders gewoon via een waarde die je in de url meegeeft. Zie niet direct een andere optie.
Offline Jurgo - 03/03/2008 15:44
Avatar van Jurgo PHP interesse okee hoe ziet zo'n javascript eruit? Kan je hiervan een voobeeld geven?
Offline BonMarche - 03/03/2008 18:43
Avatar van BonMarche PHP beginner negeer cloudstrife

je hebt het steeds over een functie, maar daar zie ik niks van (isset komt nog het dichtst in de buurt maar daar is weinig bijzonders aan natuurlijk)
Offline cloudstrife - 03/03/2008 18:54 (laatste wijziging 03/03/2008 19:03)
Avatar van cloudstrife PHP beginner
BonMarché schreef:
negeer cloudstrife

je hebt het steeds over een functie, maar daar zie ik niks van (isset komt nog het dichtst in de buurt maar daar is weinig bijzonders aan natuurlijk)

Als jij van in je html zonder enige get of post een php functie onder een door de gebruiker bepaalde voorwaarde kan aanroepen mag je het altijd eens laten weten... (en dan gewoon zoals topic starter het vraagt dus geen services etc...)

@topic starter: misschien eerst eens iets duidelijker omschrijven wat je juist wil bereiken...
Offline Jurgo - 03/03/2008 19:14
Avatar van Jurgo PHP interesse ja idd het is geen functie!

Ik heb tog duidelijk omschreven wat ik wil, via die link die isset aanspreken met die $_POST. En dit is in HTML volgens mij niet mogelijk vndaar dat ik het bij php heb neergezet.

Het maakt mij niet uit in welke taal de oplossing uiteindelijk is!
Offline Simon - 03/03/2008 19:20 (laatste wijziging 03/03/2008 19:21)
Avatar van Simon PHP expert als je een formulier hebt met daaronder die link kun je proberen:
  1. <form method="post" action="stap2.php" name="formulier">....</form>
  2. <a href="#" onclick="javascript: this.formulier.submit();">klik hier om te versturen</a>
Offline BonMarche - 03/03/2008 19:43
Avatar van BonMarche PHP beginner
Citaat:
Ik heb tog duidelijk omschreven wat ik wil
Het is 'toch'. Als je zo slordig bent met je taal en allerlei termen misbruik is het heel moeilijk om ons duidelijk te maken wat je wilt.

@Simon: formulier is geen node binnen die a ofzo, dus dat kan nooit werken, maar anders zou het nog een vrij slordige oplossing zijn.

Ik zou gewoon afwachten of het probleem nog duidelijk wordt voor men van alles gaat aandragen.
Offline Jurgo - 03/03/2008 20:24 (laatste wijziging 03/03/2008 20:24)
Citaat:
Het is 'toch'. Als je zo slordig bent met je taal en allerlei termen misbruik is het heel moeilijk om ons duidelijk te maken wat je wilt.

@Simon: formulier is geen node binnen die a ofzo, dus dat kan nooit werken, maar anders zou het nog een vrij slordige oplossing zijn.

Ik zou gewoon afwachten of het probleem nog duidelijk wordt voor men van alles gaat aandragen.

misbruik heeft een ruime betekenis, je reageert nogal overdreven vind ik maarja. Ik dacht dat ik hetgene wat ik wil duidelijk omschreven had. Simon snapt het blijkbaar wel, want hij heeft een script gemaakt waar ik wat aan heb. Je kan ook gewoon meedenken ipv iedereen lopen afzeiken. 
Offline Threetimes - 03/03/2008 20:40
Avatar van Threetimes PHP beginner doe niet moeilijk:
  1. <a href="stap2.php?buttonNext_x">Klik</a>

1. if(isset($_GET['buttonNext_x']))
  2. {
  3. // bla
  4. }
Offline Jurgo - 04/03/2008 14:54
Avatar van Jurgo PHP interesse hiermee is het opgelost:
  1. <input type="image" name="buttonNext" value="Volgende stap" src="images/knop stap 2 groen.jpg" width="110" height="52" onMouseOver="javascript:this.src='images/knop stap 2 magenta.jpg';" onMouseOut="javascript:this.src='images/knop stap 2 groen.jpg';">
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.214s