login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

File uploaden - file te groot?

Offline Dlol - 28/02/2008 22:45

Ik probeer via een scriptje een muziekbestand up te loaden. Bij $_FILES['bestandsnaam']['name'] gaf hij de naam, maar bij $_FILES['bestandsnaam']['tmp_name'] gaf hij niets.
Ik ben er ondertussen al achter gekomen dat het uploaden bij kleinere bestanden zoals tekstbestanden wel lukt. Zou het kunnen dat er een limiet is grootte van bestanden dat je kan uploaden?
Zoja, is hier een oplossing voor?

Dank bij voorbaat!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 28/02/2008 22:53
Avatar van ikkedikke PHP expert ja, kijk eens naar max_post_size en max_post_size in php.ini..
Offline Dlol - 28/02/2008 23:03 (laatste wijziging 28/02/2008 23:18)
Avatar van Dlol Lid Nee, hij doet het nog niet...

Php.ini staat nu op dit:
; Maximum allowed size for uploaded files.
upload_max_filesize = 20M

En weer hetzelfde verhaal als hierboven... En de file die ik wil uploaden is kleiner dan 20 mb...

EDIT: hij doet het dus bij sommige muziekbestanden nu wel, maar dat zijn maar kleine muziekbestanden... Kan het zijn dat ik mijn computer moet heropstarten om de veranderingen in php.ini toe te passen?
Offline nathanael - 28/02/2008 23:28
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
Misschien, dat je browser een timeout geeft waardoor, als het uploaden langer duurt dan bijv 120 seconden de pagina wordt gerefreshed, waardoor hij niks upload?
Offline Dlol - 28/02/2008 23:45
Avatar van Dlol Lid Nee kan niet, want ik heb in de pagina waar hij normaal de uploaded file verplaatst naar de server de volgende header gezet:
header("location:index.php");

En hij komt al na een second of 2 hier bij uit...
Offline ranco - 29/02/2008 09:35
Avatar van ranco PHP gevorderde Wat ik persoonlijk zelf wel heb ervaren is dat bestanden (plaatjes) groter dan 1 mb wel gewoon upgeload worden, maar niet worden weergegeven. Wordt hetzelfde plaatje verkleind naar onder de 1 mb, dan wordt hij wel getoond (en ik roep de plaatje dan gewoon met een directe link aan, echt vreemd).

Ik zie trouwens ook dat het upgeload plaatje van meer dan 1 mb gewoon via ftp binen is gekomen
Offline Stefaan - 29/02/2008 11:14
Avatar van Stefaan Nieuw lid Is het niet zo dat je de execution time ook moet wijzigen? Dit heb ik toch moeten doen en ik heb uploads van soms wel 100den MB's
Offline Dlol - 29/02/2008 11:58
Avatar van Dlol Lid Mmmmh, wat ik nu gemerkt heb, ik had max_file_size en post_size in php.ini allebei gezet op 80M, en nu staat-ie weer op 2M. Waarom past die de veranderingen niet toe? Gisteren keek ik of hij de veranderingen had opgeslagen, en dat was ook zo. Nu kijk ik nogeens en nu staat max_file size op 2M?
Waarschijnlijk ligt het dan hieraan. Hoe kan ik er dan voor zorgen dat de veranderingen in php.ini WEL opgeslagen worden?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s