login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hulp nodig met script

Offline whitewhidow - 22/02/2008 02:29 (laatste wijziging 22/02/2008 02:57)
Avatar van whitewhidowNieuw lid wat is er aan de hand met men 2 vorige posts ?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sar - 22/02/2008 02:30
Avatar van Sar PHP interesse hmm, het ligt dus niet aan de uitroep tekens, zoals ik je net stuurde...
Nja, post het hier en vraag de mod's de andere te verwijderen.
Offline whitewhidow - 22/02/2008 02:31
Avatar van whitewhidow Nieuw lid idd ligt blijkbaar niet aan de uitroeptekens .
Offline whitewhidow - 22/02/2008 02:39
Avatar van whitewhidow Nieuw lid ik heb een script, zeg maar een krabbiljetje zogezegd,

de user typt zijn email adress in, krijgt dan 2 cijfers, en moet zelf 4 cijfers achter een plaatje, die hij dan moet onthullen en hopen dat zijn 2 cijfers erbij zitten (ben je nog mee?)

hierbij word zijn email adress opgeslagen etc en gecheckt of hij al een bepaald aantal keer heeft geprobeerd vandaag.

wat ik nu wil is dat exact hetzelfde als wat er al is, maar dat hij dit ook met het ip adress doet, zodat users niet gewoon andere emails blijven gebruiken

het is in principe vrij simpel denk ik, maar zelf kan ik het niet, omdat het script dat ik heb (komt van internet) op zich al iets te ingewikkeld is voor mij

denk je dat je me kan helpen ?
Offline Sar - 22/02/2008 02:40 (laatste wijziging 22/02/2008 02:40)
Avatar van Sar PHP interesse En je slaat het e-mail adres op in een database of op een andere manier?
Offline whitewhidow - 22/02/2008 02:43 (laatste wijziging 22/02/2008 02:45)
Avatar van whitewhidow Nieuw lid ja sqlPlaatscode: 5717

ziedaar de index.php daar staat praktisch alle php in
Offline Sar - 22/02/2008 02:47 (laatste wijziging 22/02/2008 02:48)
Avatar van Sar PHP interesse Dan moet het zoiets worden.

In tabel zetten.
  1. $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  2.  
  3. mysql_query("INSERT INTO tabel (ip) VALUES ("'".$ip."'")");

Controlleren:
  1. $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
  2.  
  3. $q = mysql_query("SELECT * FROM tabel WHERE ip='".$ip."'");
  4. if(mysql_num_rows($q) == 0)
  5. {
  6. echo "Goed, IP nog niet eerder gebruikt!";
  7. }
  8. else
  9. {
  10. echo "IP eerder gebruikt!";
  11. }

edit: dit was zonder dat ik je code heb gezien, dus je moet de query's e.d. even aanpassen, maar dat weet je zelf ook wel, denk ik?
Offline whitewhidow - 22/02/2008 02:53 (laatste wijziging 22/02/2008 03:01)
Avatar van whitewhidow Nieuw lid zoiets had ik ook wel in men gedachte, maar er moet vanalles in het script aangepast, het is niet gewoon, is het al gebruikt of niet, het is ook het aantal keren enzo, andere delen van het script, bekijk die index.php eens die ik daar heb gepost. mss weet je wat ek bedoel dan

want in die code zie ik ook dat die email adress variabele nog op veel plaatsen in de code word gebruikt, dus ik neem aan als ik dat gedoe met ip adress ook doe, dat ip adress variabele ook overal gaat moeten verschijnen he

ik kan zelf al niet meer uit aan wa ik typ nu

Offline Sar - 22/02/2008 02:58
Avatar van Sar PHP interesse Men ogen vallen bijna dicht, na 3 dagen bijna niet slapen 
Maar heb dus niet veel zin om de code door te lezen, sorry.

Het enige wat ik nu kan bedenken is in de tabel een extra rij te maken met "kansen" en deze bij elke keer dat hetzelfde ip en/of email adres wat probeert te verhogen met 1. tot het aantal keren bereikt word dat geprobeert mag worden en dan een melding te geven.
Offline Pieter - 22/02/2008 08:14
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Als je zelf niets wilt aanpassen zou ik je eerder naar de samenwerken categorie verwijzen. Kant en klare antwoorden krijg je niet op het forum, enkel hulp en aanwijzingen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s