PHP expert |
|
Citaat: - Cakephp
- Qcode
- Zend
asjebuh? Wat is Qcode?
Citaat: Ik raad CakePHP aan.
Omdat het volledig gratis is, simpel is, en duidelijk.
Noem me één framework uit de grote top 10 die niet gratis is?
Symfony is het beste van ze allemaal, dat kan ik je verzekeren. Wat je met symfony kunt kan je met geen een ander PHP framework. Het probleem is dat het een bitch is om te leren, en te installeren. Maar eens je goed op weg bent race je CakePHP applicaties zo voorbij.
Als je geen goesting hebt in complexe installaties en zever is Zend Framework de jouwe. Heel eenvoudig om mee te beginnen, zitten leuke zaken in. Een leesbare handleiding, en makkelijk te implementeren.
Wil je het net iets verder zetten en een beetje knoeien dan is CakePHP voor jouw het juiste framework. Een heel goeie manual, duidelijke scaffold klasse, goei model (veel beter dan het model dat in zend zit).
CodeIgniter is ook een framework dat al een tijdje moeite doet om bij "de grote" te horen, maar ik vind het een kinderachtig rommelhoopje. Het is gemakelijk te implementeren maar daar houdt het dan ook op voor mij.
Verder is er nog Solar, een geweldig framework met een prachtige mailinglist. Waar het allemaal langs een net iets andere kant wordt bekeken. Hoewel dit framework een beetje raar aanvoelt in het begint heeft het enorm veel te bieden.
Hiernaast is er nog een hele lijst maar ik ga niets zeggen over frameworks waar ik nog nooit mee heb gewerkt. |