login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Doorgeven van een variabele lukt niet

Offline rochtus - 16/02/2008 14:03
Avatar van rochtusNieuw lid Ik heb op mijn website een bestelproces,
dat vertekt van http://www.plaatscode.be/5613/ waar er een bestelformulier is waar een totale prijs wordt berekend opt einde: <?php echo $totalPrice; ?>

Dan wordt er op bestel gedrukt en komt men op: http://www.plaatscode.be/5612/

Nu staat daar ook de variabele totalprice, maar die wordt precies niet goed overgedragen want ik krijg er steeds een error...
(merk op dat op de volgende webpage de variabele $totalPrice de naam $amount moet krijgen, vermits dat zo aan Paypal moet doorgegeven worden...

Is er iemand die het probleem ziet???
Ik kan er niet aan uit waarom het niet werkt...
Ik heb dit nog eens gepost, maar de oplossing kwam er niet, vermoedelijk omdat ik toe n dniet de code geplaatst had...

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline JBke - 16/02/2008 16:09
Avatar van JBke PHP gevorderde begin al eerst even met bovenaan je code op elke pagina volgende toe te voegen:

1. <?php
  2. ?>

dan zou ik op de 2 de pagina even een PHP.net: var_dump() doen van je $_POST als volgt:

1. <?php
  2. echo "<pre>" , var_dump($_POST) , "</pre>"; // met , niet .
  3. ?>

dan kan je alvast even zien of $_POST['totalPrice'] een waarde bevat of niet.
Indien deze een waarde bevat wordt de totaalprijs wel degelijk correct overgedragen.

Test dit eerst al eens.
Offline rochtus - 16/02/2008 19:40
Avatar van rochtus Nieuw lid door de var_dump vind ik array (0) terug... wat betekent dat er geen variabele wordt doorgegeven;..
BIZAR
Offline JBke - 17/02/2008 08:22 (laatste wijziging 17/02/2008 08:27)
Avatar van JBke PHP gevorderde staat je method van je form op POST ipv GET je weet dat de meeste servers standaard ingesteld staan om GET te gebruiken???

Doe ook eens een var_dump($_GET) en als je ze beide wenst, opgelet minder veilig, doe je $_REQUEST

volgens mij ben je ook wel iets vergeten!!! je gebruikt wel volgende regel:

<INPUT TYPE="image" SRC="./img/verzenden.gif" ALT="Klik om de informatie te verzenden" VALUE="Klik om de informatie te verzenden" NAME="Verzenden">

maar waar is je <input type="submit" ..... ????

om je FORM met method="POST" door te sturen??? je klikt op een image en dat zal normaal gezien de standaard $_GET gebruiken en niet de Method van je Form.

laat maar even iets weten.
Offline rochtus - 17/02/2008 16:51 (laatste wijziging 17/02/2008 20:35)
Avatar van rochtus Nieuw lid Dus als ik het goed begrijp moet:
  1. <INPUT TYPE="image" SRC="./img/verzenden.gif" ALT="Klik om de informatie te verzenden" VALUE="Klik om de informatie te verzenden" NAME="Verzenden">

WORDEN:
  1. <INPUT TYPE="submit" INPUT TYPE="image" SRC="./img/verzenden.gif" ALT="Klik om de informatie te verzenden" VALUE="Klik om de informatie te verzenden" NAME="Verzenden">

Citaat:
Code tags gebruiken aub!
Offline jelle - 17/02/2008 17:10
Avatar van jelle PHP beginner hij bedoelt dat je geen submit button heb als ik het goed lees 
Offline Martijn - 17/02/2008 17:14
Avatar van Martijn Crew PHP ik weet wel wat ie bedoeld, en hij eeft t vrij goed gedaan.

hij wil een plaatje als submit. Bij deze kan ik je dat afraden, dat gaat meestal niet zo goed. Ik heb t laatst ook geprobeerd, je mogelijkheden zijn zeer gering 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.291s