login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

File upload probleem

Offline thedutchduke - 13/02/2008 21:51
Avatar van thedutchdukeNieuw lid Ik heb de volgende code:
  1. if (is_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name']) && $_FILES['file']['size'] < 5000000) {
  2. move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'], "Geluidsbestanden/" . $filename);
  3. }
  4. else{
  5. echo "Er is iets misgegaan.\nControleer de grootte van het bestand en probeer het opnieuw.";
  6. exit();
  7. }

Als ik een bestand van ongeveer 1MB upload, gaat alles goed. Als ik echter een bestand van 4MB upload, geeft ie de melding dat er iets is misgegaan.

Ik denk zelf dat er een soort time-out overschreden wordt, maar het duurt niet langer dan 1 minuut voordat het script klaar is...

Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik het verhelpen? Het staat me bij dat ik de vorige keer door de provider de max_execution_time heb laten aanpassen, kan het daaraan liggen?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ikkedikke - 13/02/2008 23:28
Avatar van ikkedikke PHP expert naast max execution time is er nog een configuratieregel die beperkingen stelt aan de duur van het binnenkomen van het verzoek. Daar zal het aan liggen. Ik weet de naam niet precies.
Offline Pellens - 25/04/2008 10:38
Avatar van Pellens PHP interesse Ik gebruik ditzelfde script, maar ik krijg geen toestemming blijkbaar om up te loaden...

Hoe los ik dit op?

Hier vindt je de foutmelding:
Upload-scriptje

En deze code dus:

1. <?php
  2. $target = "upload/";
  3. $target = $target . basename( $_FILES['uploaded']['name']) ;
  4. $ok=1;
  5.  
  6. if(move_uploaded_file($_FILES['uploaded']['tmp_name'], $target))
  7. {
  8. echo "De afbeelding ". basename( $_FILES['uploadedfile']['name']). " is opgeslagen!";
  9. }
  10. else
  11. {
  12. echo "Probleem!";
  13. }
  14. ?>
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s