login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Voor elk letter een *. (Opgelost)

Offline Erwt - 11/02/2008 15:39 (laatste wijziging 11/02/2008 15:44)
Avatar van ErwtPHP beginner Hej allemaal,

Ik weet niet precies welke functie ik hiervoor moet gebruiken, ik heb iets met count geprobeerd maar het is niet gelukt.

Ik wil dus een bepaalde tekst bijvoorbeeld: koekoek
in een count te zetten, daar komt dan 7 uit. En daar wil ik dan 7 sterretjes hebben.

//edit: Ik bedoel hiermee niet het soortgelijke count() van mysql.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Bart - 11/02/2008 15:44 (laatste wijziging 11/02/2008 15:44)
  1. <?php
  2. for($i = 0; $i < strlen($mijnWoord); $i++)
  3. {
  4. echo '*';
  5. }
  6. ?>
Offline Sitebase - 11/02/2008 15:46
Avatar van Sitebase PHP expert Een betere oplossing is het volgende:

1. <?php
  2.  
  3. $var = "koekoek";
  4. echo str_repeat( "*", strlen( $var ) );
  5.  
  6. ?>
Offline Erwt - 11/02/2008 15:47 (laatste wijziging 11/02/2008 15:47)
Avatar van Erwt PHP beginner Ik dacht overal aan, behalve dat.. my bad, bedankt voor de OPLOSSING.

//edit: Dat is dus een functie die ik niet wist en die ik wil gaan gebruiken.. wie moet ik nu de oplossing geven? 
Offline Bart - 11/02/2008 15:50
WMP schreef:
Een betere oplossing is het volgende:

[..code..]
Gaan we nou zo kinderachtig doen? Wie de betere oplossing heeft? T gaat erom dat die jongen geholpen wordt, niet om wat de beste oplossing is en dat we daarover gaan ruzie zoeken. Wat jij in je code doet geeft precies dezelfde output dan de mijne, maar het is aan Erwt om te kiezen welke hij gebruikt. Dus wat jij zegt dat de jouwe een betere is, late we maar mooi over aan Erwt.
Offline Erwt - 11/02/2008 15:52
Avatar van Erwt PHP beginner Ik denk niet dat hij het zo bedoelde, maar ik zal wel snel de Oplossing geven voordat er gewhined wordt .
Offline Sitebase - 11/02/2008 16:00
Quicky schreef:
[..quote..]Gaan we nou zo kinderachtig doen? Wie de betere oplossing heeft? T gaat erom dat die jongen geholpen wordt, niet om wat de beste oplossing is en dat we daarover gaan ruzie zoeken. Wat jij in je code doet geeft precies dezelfde output dan de mijne, maar het is aan Erwt om te kiezen welke hij gebruikt. Dus wat jij zegt dat de jouwe een betere is, late we maar mooi over aan Erwt.

Wat begin jij nu ineens te ****** op mij. Het was helemaal niet slecht bedoeld wat ik zei. Trouwens een iets of wat volwassen persoon zou niet zo'n kinderachtige reactie geven omdat iedereen die iets van PHP kent meteen ziet dat mijn oplsossing gewoon beter is.
Offline Rik - 11/02/2008 16:22 (laatste wijziging 11/02/2008 16:31)
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Ik wil me er niet te veel mee bemoeien, maar die van WMP is sneller dan die van Quicky. Bijna 5 keer zo snel zelfs! Het gaat er dan niet om welke "beter" is, maar als je toch moet kiezen welke je gaat gebruiken neem je natuurlijk de snelste.

Edit:
Als je die strlen($mijnWoord) niet in de for loop zou zetten is die manier nog maar 2 keer zo langzaam.  
Offline fluaju - 11/02/2008 17:14
Avatar van fluaju IRC nerd who cares      
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s