login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Taal in session.

Offline thomasje - 01/02/2008 21:14
Avatar van thomasjeMySQL beginner Hallo,
ik heb hier al de tut en overzicht bekeken maar wie kan er een paar tips geven over hoe ik het beste een bezoeker een taal selectie kan laten maken die hij naderhand ook weer kan veranderen?
Dus als de bezoekers binnenkomen op index.php krijgen ze een menu te zien uit welke taal ze kunnen kiezen, daarna worden ze naar de website toegestuurt waar zij bovenaan de taal ook kunnen veranderen.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 01/02/2008 21:40
Avatar van Wim Crew algemeen werk je met een templateparser?
zoja;
maak een mapje NL en EN bvb, en vertaal alle text in deze mappen naar de juiste taal.
Dan maak je een dropdownmenu'ke met engels (EN) en nederlands (NL) in, met een onclickevent store je in een sessie (beter een koekje omdat dit langer blijft) NL of EN erin, bij het uitlezen van de template gebruik je dan bvb $_COOKIE['lang'] als "taal-map".

LET OP; doe eerst een controle of het koekje/de sessie bestaat, en zet dan evt een default waarde! anders gaan er errors volgen!
Offline thomasje - 02/02/2008 08:13
Avatar van thomasje MySQL beginner Bedankt voor je reactie, maar ik ben helemaal nieuw in dat soort dingen, hoe kan ik dan het beste controleren of er een cookie bestaat en hoe kan ik als er geen staat een cookie aanmaken?
Offline zointer - 02/02/2008 08:20
Avatar van zointer HTML gevorderde
thomasje schreef:
Bedankt voor je reactie, maar ik ben helemaal nieuw in dat soort dingen, hoe kan ik dan het beste controleren of er een cookie bestaat en hoe kan ik als er geen staat een cookie aanmaken?

Door eens een tutorials te lezen over Cookies
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.428s