login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Weeknummers in kalender (Opgelost)

Offline Ultimatum - 22/01/2008 22:13
Avatar van UltimatumPHP expert Ey, ik ben nu met een kalender bezig, maar ik krijg de weeknummers niet voor elkaar. Het probleem ligt misschien ook aan dat ik een for loop voor de weeknummers en een for loop gebruik voor alle dagen, waardoor ik niet de dagen kan weten en zodanig ook niet de weeknummers. Maar samenvoegen lukte ook niet helemaal. Heb dit script gebruikt maar de functies in een class gegoten, voor de rest is alles hetzelfde.
http://www.site...mp;id=1029

Zelf heb ik dit, kan iemand mij verder helpen met de weeknummers  

1. for($w = 0; $w< (($kal->eersteDagInMaand() + $kal->dagenInMaand() + $kal->restDagen()) / 7) + 1; $w++) {
  2.  
  3. $tpl->newBlock('weekNummer');
  4.  
  5. if($w == 0) {
  6.  
  7. $tpl->assign('weekNummer', '&nbsp;');
  8.  
  9. } else {
  10.  
  11. $tpl->assign('weekNummer', ??); //Bij de vraagtekens zou ik de weeknummer moeten ophalen op 1 of andere manier.
  12.  
  13. }
  14. }
  15.  
  16. for($i = 0; $i < ($kal->eersteDagInMaand() + $kal->dagenInMaand() + $kal->restDagen()); $i++) {
  17.  
  18. $tpl->newBlock('dag');
  19.  
  20. if($i < $kal->eersteDagInMaand() || $i >= ($kal->eersteDagInMaand() + $kal->dagenInMaand())) {
  21.  
  22. $tpl->assign(array('class' => 'dag', 'dag' => '&nbsp;'));
  23.  
  24. } else {
  25.  
  26. if(date('d', $vandaag) == ($i - ($kal->eersteDagInMaand() - 1)) && date('m') == $kal->maand && date('Y') == $kal->jaar) {
  27.  
  28. $tpl->assign(array('class' => 'vandaag', 'dag' => ($i - ($kal->eersteDagInMaand() - 1))));
  29.  
  30. } else {
  31.  
  32. $tpl->assign(array('class' => 'dag', 'dag' => ($i - ($kal->eersteDagInMaand() - 1))));
  33.  
  34. }
  35. }
  36. }

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 23/01/2008 13:37
  1. date('w', time());

PHP.net: date
?
Offline Ultimatum - 23/01/2008 15:41
Avatar van Ultimatum PHP expert Maar dan krijg ik van alleen deze dag het weeknummer, ik wil naast elke week het juiste weeknummer.
Offline Ultimatum - 23/01/2008 15:46 (laatste wijziging 23/01/2008 16:16)
Avatar van Ultimatum PHP expert Als je kijkt naar mijn code en uitleg ervoor, zie je dat de weeknummers in een ander for loop staan dan de dagen, daardoor kan ik niet de dagen door 7 delen omdat ik niet de variable van for loop 2 kan gebruiken in for loop 1.

Eindelijk is het me gelukt . Dit is de code voor alleen de weeknummers en dagen neerzetten:
  1. $weken = 0;
  2.  
  3. for($x = 0; $x <= 6; $x++) {
  4.  
  5. if($weken >= ($kal->dagenInMaand() + $kal->eersteDagInMaand())) { break; }
  6.  
  7. $tpl->newBlock('weken');
  8. $tpl->assign('weekNummer', $kal->getWeekNum($weken));
  9.  
  10. for($i = $weken; $i <= $weken + 6; $i++) {
  11.  
  12. $tpl->newBlock('week');
  13.  
  14. if($i < $kal->eersteDagInMaand() || $i >= ($kal->dagenInMaand() + $kal->eersteDagInMaand())) {
  15.  
  16. $tpl->assign(array('class' => 'dag', 'dag' => '&nbsp;'));
  17.  
  18. } else {
  19.  
  20. $tpl->assign(array('class' => 'dag', 'dag' => ($i - ($kal->eersteDagInMaand() - 1))));
  21.  
  22. }
  23. }
  24.  
  25. $weken = $weken + 7;

Hier staat de class.
http://plaatscode.be/5192/

Mocht je geintereseerd zijn in de tpl pm me dan even (Stelt niet veel voor..)

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s