login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Zendframe Work Inloggen (Opgelost)

Offline Wouser - 21/01/2008 23:22
Avatar van WouserPHP interesse Hallo,

Ik ben bezig met de tutorial te volgen van Stijn die over het Zendframe work gaat Echter nu loop ik vast ik heb in mijn 'index.php' heb ik mijn database verbinding.

Echter nu heb ik bij IndexController class de info nodig van de database voor de functie 'Zend_Auth_Adapter_DbTable'
Zie: http://www.site...p;id=529#5

Hoe kan ik er nauw dus voorzorgen dat die functie in index.php en dat ik die informatie vervolgens oppak in indexController...??

Mijn indexController
Plaatscode: 5154

Mijn index.php
Plaatscode: 5155

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 21/01/2008 23:33 (laatste wijziging 21/01/2008 23:35)
Avatar van Stijn PHP expert In me 5e tutorial heb ik Zend_Registry aangehaalt. Met Zend_Registry kan je objecten in verschillende functies gebruiken. Het is het eenvoudigste om met Zend_Registry te werken. Er is een alternatief hoor (zie me fragmentje onder de url).

Stukje over Zend_Registry.

Alterrnatief:
  1. <?php
  2. //index.php -> Zend_Controller_Front gedeelte
  3. $controller->setParam('db' , $db);
  4. $controller->dispatch();
  5. ?>
  6.  
  7. <?php
  8. //IndexController -> indexAction()
  9. $user_table = 'users'; //je moet geen model meegeven met Zend_Auth_Adapter_DbTable, hij doet het auto.
  10. $db = $this->getInvokeArg('db');
  11. $auth = new Zend_Auth_Adapter_DbTable($db, $user_table, 'username' , 'password' );
  12. ...
Offline Wouser - 22/01/2008 00:13 (laatste wijziging 22/01/2008 19:23)
Avatar van Wouser PHP interesse Harstikke bedankt, zend_registry is gewoon een classe dat gebruikt maakt van het registry patern neem ik aan? Ja zal haast wel zoek zelf wel even op in iedergeval bedankt. hmm?

Hmmm vraagje hoe log ik mezelf nauw eigenlijk uit? Ik heb geprobeerd om de variabele te unsette m.b.v. van gewoon unset() maar dat werkt niet :?

Ik heb nu het volgende gedaan m.b.v. clearIdentity...
Plaatscode: 5180

Enigste wat nu is is dat de logout niks doet. Ik denk dat dat komt omdat ik Zend_auth niet gebruikt heb?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.368s