IRC guru |
|
Ik denk niet dat er ergens een tool online is om zoiets te controleren eigenlijk.. Wegens privacy overwegingen net zoals rijkregisternummers kan je via een identiteitskaart nummer achterhalen wie die persoon is, dus deze gegeven raadpleegbaar maken zou een groot beveiligingsprobleem met zich meebrengen..
Daarom denk ik dat het dus beter is dat je even contact opneemt met je lokale dienst bevolking, hoewel ik bij nader inzien tot de conclusie kom dat de mensen daar waarschijnlijk zelf ook moeten navragen. Maar ze weten in ieder geval beter tot hoe ver je daarin kan gaan.
Ook kan je miss wat informatie vinden op de E-ID website van de overheid. (http://www.eid.belgium.be/)
Je kan natuurlijk via REG-EX controleren of het nummer correct gespelt is, en vragen of ze een fotocopie van hun identiteitskaart mee opsturen ter verificatie, hoewel dit dan weer vereist dat die persoon een scanner in aanslag heeft.
Digitaal ondertekenen vereist dan weer een kaartlezer met de E-ID software en een webapp dat er kan mee omgaan..
Als dit je nog niet helpt vrees ik voor de uitvoerbaarheid van het online controlesysteem..
|