Nieuw lid |
|
Via een vriend van me heb ik ook al vernomen dat dit kan met een header. Dat gaat nu echter lastig omdat ik voor die controle ook al HTML code heb staan en dat mag dus niet als je een header gebruikt. Ik heb nu dus begrepen dat ik er voor moet zorgen dat ik eerst moet controleren of alle gegevens compleet zijn en kloppen, daarna gegevens verwerken en als laatste pas de output naar het scherm moet schrijven. Als ik het op deze manier zou doen kan ik dus wel gewoon met header werken.
Nu stuit ik dus alleen op een 'nieuwe' vraag. Namelijk: hoe kan ik dan het beste mijn pagina opbouw doen? Op dit moment doe ik het als volgt:
Header.php
Hierin staat de HTML (en ook wat) PHP code die ervoor zorgt dat de header (bovenkant) van de pagina goed geladen wordt.
Index.php
Hierin wordt afhankelijk van de pagina een bestand geincluded. Als alleen www.site.nl/index.php?cat=boeken is gezet wordt categorie.php geladen, als www.site.nl/index.php?cat=boeken&subcat=woordenboeken is gezet wordt subcategorie.php geinclude en als www.site.nl/index.php?cat=boeken&subcat=woordenboeken&product=van-dale is gezet wordt product.php geinclude
Footer.php
Hierin staat de HTML (en ook wat) PHP code die ervoor zorgt dat de footer (onderkant) van de pagina goed geladen wordt.
Categorie.php
Hierin staat dus de benodigde code voor het tonen van de categorieen.
Subcategorie.php
Hierin staat dus de benodigde code voor het tonen van de subcategorieen.
Product.php
Hierin staat dus de benodigde code voor het tonen van de producten.
Is dit dus een goede manier of kan ik het beter op een andere manier doen? Dat ik bijvoorbeeld in plaats van de categorie.php, subcategorie.php en product.php ze alle drie in 1 bestand verwerk zodat code niet weleens dubbel wordt geplaatst? |