login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

maximum excution time

Offline Pellens - 08/01/2008 20:48 (laatste wijziging 08/01/2008 20:57)
Avatar van PellensPHP interesse Hi

ik stelde eerder al de vraag over simulaties... Dit is me tamelijk goed gelukt! Nu was ik aan't denken: 'voor 1 speler kan een simulatie in minder dan een second gebeuren, maar wat als er 100 spelers willen simuleren?' (Waarom vroeg ik me dit af: text-based games die s'nachts hun simulaties laten gebeuren, hoe zwaar is dit werkelijk voor de server...)

Ik heb dit getest, en nu krijg ik de maximum excution time error...

Het duurde te lang met andere woorden. Wat ik gedaan heb is 1 simulatie in een for() met max:100 gestoken.

Mijn vragen:
- kan ik de excution time weg laten vallen of aanpassen?
- gebeurt bv bij OSM of Hattrick of... de simulatie ook op deze manier?
- ben ik correct over het feit dat dit kracht van de server vraagt om te simuleren?

MVG
Pellens schreef:
De maximum exe. time heb ik al gevonden op PHP.net... Voor de rest zou heel wat info nog altijd welkom zijn!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 08/01/2008 20:57
Avatar van Koen PHP expert Eerste vraag:
  1. ini_set('max_execution_time', 100) // 100 = 100seconden

Tweede: Geen idee..
Derde: dit vraagt inderdaad enige bandbreedte, hoeveel weet ik niet precies, hangt af van wat je allemaal wil doen..
Offline Pellens - 08/01/2008 21:21
Avatar van Pellens PHP interesse Gewoon even ter info:

Ik heb net de simulatie van 100 "spelers" getest... Mijn processors hebben hard moeten werken, heel mijn laptop was duidelijk traag!

@ Sandernerd: Ik neem dus aan dat een spel idd best op een eigen server kan staan!

@ Sliphead: dit vraagt enige bandbreedte zeg je, hoe bedoel je? Als je de server-processor een zware taak geeft, drukt zich dat uit in Bandbreedte?

Ik neem aan dat als ik mijn PHP functies slechts miniem kan vereenvoudigen, ik hoe dan ook een zware taak ga hebben aan simuleren?
Offline Pellens - 08/01/2008 21:35 (laatste wijziging 08/01/2008 21:37)
Avatar van Pellens PHP interesse Thnx Sandernerd 

Ik had ook een klein foutje gemaakt waardoor de lus oneindig was (snelheidsfoutje weeral...) Nu gebeurt het ongeloofelijk snel (1000 spelers in minder dan 3sec.)
Offline Gerard - 08/01/2008 21:37
Citaat:
Ik heb dit getest, en nu krijg ik de maximum excution time error...

Het duurde te lang met andere woorden. Wat ik gedaan heb is 1 simulatie in een for() met max:100 gestoken.

FYI: Wanneer je een opdracht start met een cron-job heb je geen last van deze max execution timer.
Offline Pellens - 08/01/2008 22:00
Avatar van Pellens PHP interesse Yeah I know... Ik had een foutje in de for lus gemaakt 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.35s