login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHPSESSID, komt standaard in de link?

Offline Chupskie - 08/01/2008 12:24 (laatste wijziging 08/01/2008 13:56)
Avatar van ChupskieMySQL beginner Hallo allemaal,

Ik heb een vreemd voorval. Sinds ik sessie gebruik op mijn host, komt er achter mijn linken &PHPSESSID=ab0a808d9fafsd te staan.

Hij onthoudt dus de sessie alleen maar via de link.
En op het moment dat ik via een formulier iets wijzig, dan wordt ik in eens helemaal uitgelogd. En staat de PHPSESSID, niet meer in de link? Dit is dus erg storend.

Ik heb zojuist met mijn hosting gebeld (yourhosting.nl), en een aantal dingen besproken, maar die wisten het ook niet waar het aan kon liggen? Terwijl als je via google naar dit probleem zoekt, er wordt verteld dat dit aan een server instelling ligt?

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Edit: probleem gevonden.

Hosting, wijkt af van de voorgeschreven standaard server instellingen (zoals je ze terug kunt vinden op php.net)

Het gaat om de volgende 2 instellingen:
php_value session.use_only_cookies 0 ipv 1
php_value session.use_trans_sid 1 ipv 0

Helaas, wijgeren ze deze 2 kleine instellingen terug te zetten naar standaard. En zit ik dus met de gebakken peren.

Iemand nog tips?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 08/01/2008 14:32
Avatar van ranco PHP gevorderde Als het goed is kun je deze instellingen toch via je phpscript wijzigen?
Of zit ik er nou naast?  
Offline Rens - 08/01/2008 14:41

Crew algemeen
Probeer ze eens in te stellen met PHP.net: ini_set.
Offline Chupskie - 08/01/2008 15:09 (laatste wijziging 08/01/2008 15:10)
Avatar van Chupskie MySQL beginner Dat had ik al geprobeerd, maar hun server over ruled deze instellingen.
Dus dat werkt(e) niet. Helaas.
Offline lemoinet - 08/01/2008 15:10 (laatste wijziging 08/01/2008 15:18)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde en als je het in htaccess zet

edit

en als je deze code in php zet
  1. ini_set('url_rewriter.tags',"a=href,area=href,frame=src,input=src,form=fakeentry,fieldset=");
Offline Chupskie - 08/01/2008 15:17
Avatar van Chupskie MySQL beginner @lemoinet, ik snap niet helemaal wat je bedoeld?
Ik heb het getest, met ini_set in de phpcode. Maar ik heb het ook getest via een htaccess bestand. Beide met hetzelfde resultaat!
Offline Bart - 08/01/2008 15:32
Avatar van Bart PHP expert Chupskie, volgens mij gelden die settings voor de pagina waarin je de settings veranderd.
Offline Chupskie - 08/01/2008 16:34
Avatar van Chupskie MySQL beginner @Quicky, wat bedoel je daar precies mee?
Offline Koen - 08/01/2008 16:37
Chupskie schreef:
Helaas, wijgeren ze deze 2 kleine instellingen terug te zetten naar standaard. En zit ik dus met de gebakken peren.

Iemand nog tips?

Eis dat ze dat wel doen en dreig met een rechtzaak?

rechtzaak om 2 .ini instellingen )
Offline Chupskie - 09/01/2008 10:49
Avatar van Chupskie MySQL beginner Als je geld over hebt, zou je dat kunnen doen ja..  
Offline timmie_loots - 09/01/2008 11:18
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Andere host zoeken. Het gebruik van dergelijke URL's is naast onhandig (maar je voorbeeld van het form is wel te fixen), een enorm veiligheidsrisico.

Onwetende gebruikers kunnen zonder zich daar bewust van te zijn URL's doorgeven aan anderen met daarin hun huidige sessie-id. Tenzij jij daar bepaalde beveiligingen voor hebt ingesteld wordt het voor kwaadwillende mensen heel makkelijk de sessie van de onwetende gebruiker te 'kapen'.

Je moet gewoon dringend vragen aan de host of ze het willen veranderen en ze daarbij wijzen op de aanwezige beveiligingsrisico's. Als ze vervolgens niet bereid zijn de instelling te wijzigen is het beste wat je kunt doen gewoon een andere host kiezen.

Het is ook mogelijk om de eerder genoemde beveiligingsmethoden in te voeren, een check op IP en User-agent zou daarbij kunnen volstaan. Het blijft echter onhandig werk, en als je eens iets vergeet kun je het spreekwoordelijke zaadje zijn.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.219s