login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

upload_max_filesize

Offline Ontani - 19/12/2007 20:30 (laatste wijziging 19/12/2007 20:51)
Avatar van OntaniGouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Naar aanleiding van vorig topic: max_file_size.
Gaf Stijn mij de oplossing PHP.net: ini_set welke zeker geen verkeerde oplossing is voor het instellen van de php variabelen, maar dit had echter geen effect op de beperkingen van de upload_size bij mijn script.
zoals op php.net geschreven staat:
Citaat:
Many settings, although they do get set, have no influence in your script.... like upload_max_filesize will get set but uploaded files are already passed to your PHP script before the settings are changed.

daardoor lijkt er geen oplossing voor dit probleem zonder uw host te contacteren en de php.ini te laten verranderen.

Maar op deze manier werkt het wel.
maak een .htaccess file aan in de root van je website en plaats daarin:
  1. php_value upload_max_filesize 5M

Dit loste het probleem voor mij meteen op.

Stijn toch bedankt voor de moeite  

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 19/12/2007 20:51
Avatar van Stijn PHP expert knap dit zal ik noteren in me boekje vol weetjes.
Offline Ontani - 20/12/2007 11:22
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Dan bestaat er natuurlijk weer het probleem dat de server zulke instellingen blokkeerd. Gelukkig genoeg heeft Thijs / Extor (www.netfeed.nl) daar geen problemen mee en paste die instellingen meteen aan
Offline Thomas - 20/12/2007 13:05 (laatste wijziging 20/12/2007 13:45)
Avatar van Thomas Moderator Dat is nog niet alles. Je hebt ook nog post_max_size (totaal toegestane hoeveelheid POST-data).

Als je X uploadvelden hebt in een formulier met upload_max_filesize Y, dan moet de post_max_size X * Y zijn (en bij voorkeur nog iets groter, want waarschijnlijk POST je meer dan enkel bestanden).

Nota bene: Daarnaast heb je ook nog memory_limit (zie ook link naar PHP.net hieronder). Als je bijvoorbeeld foto's upload en hier ook bewerkingen op wilt uitvoeren mbv bijvoorbeeld GDlib na het uploaden, zal hier ook geheugen voor gereserveerd moeten worden.
Volgens PHP.net is het een goede gewoonte om memory_limit zo te kiezen dat memory_limit > post_max_size (maar dit hoeft niet per se).

Daarnaast wil je waarschijnlijk je script de tijd geven om grote uploads te verwerken. set_timelimit(0) doet wonderen.

Voor een beter begrip van file-uploads, zie PHP.net.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s